رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد؛

استقبال دانش آموزان ایرانی خارج از کشور از رمزینه های سریع پاسخ

استقبال دانش آموزان ایرانی خارج از کشور از رمزینه های سریع پاسخ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: آمار بهره برداری از رمزینه های سریع پاسخ از طرف کشورها نشان میدهد که دانش آموزان ایرانی خارج از کشور، از رمزینه های سریع پاسخ استقبال کرده اند.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی، اظهار نمود: در شروع دولت سیزدهم، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در بیانات خود، تاکید کردند که «بالاترین سرمایه، اعتماد مردم است» در همین راستا باید بوسیله برنامه درسی و تلاش هایی که انجام می دهیم، اعتماد مردم را تقویت و جلب نماییم برای اینکه بدون سرمایه اجتماعی، سرمایه دیگری کارگشا نخواهد بود. ملکی درباب درج رمزینه های سریع پاسخ در کتاب های درسی اظهار داشت: تعداد ۲۶ عنوان کتاب درسی، به سبب اینکه زودتر از تصمیم نهایی برای چاپ ارسال شده بود، فاقد رمزینه سریع پاسخ است؛ اما بدیهی است که می توان این نقص را در نسخه PDF کتاب رفع و اطلاع رسانی نماییم. رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: در امتداد بهبود کیفیت کتاب ها، کمیته کنترل کیفیت کتاب های درسی، تشکیل شده است و اعضا و مسئولان آن نیز کاملاً مشخص شده اند. دراین زمینه کاهش اشکالات و افزایش سطح کیفی کتاب ها مد نظر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است. وی بر لزوم توجه به بازنشستگان و تجربیات آنان تاکید کرد و اظهار داشت: پیشنهاد من این است که برای بازنشستگان بعنوان پیشکسوتان عرصه آموزش، یک محل را در نظر داشته باشیم و از حضور آنان بهره مند شویم چونکه این افراد، نزدیک به ۳۰ سال در بخش های مختلف حضور داشته اند پس اگر مایل باشند که حتی، هفته ای یک روز تجربیات خودرا در اختیار ما قرار دهند، مغتنم بدانیم و از نظرات آنان استفاده نمائیم. ملکی درباره موضوع آموزش و توانمند سازی معلمان، بیان کرد: ما باید در این بخش باید، قوی تر از قبل وارد عمل شویم برای اینکه مرجعیت علمی در آموزش و پرورش با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است پس ما باید نشان دهیم که توان این امر را در عمل داریم. وی ادامه داد: توانمند سازی معلمان یکی از این اموری است که در امتداد مرجعیت علمی سازمان باید در مرکز توجه قرار دهیم البته توانمند سازی معلمان دارای دو سطح است که یکی از آنان عام و عمیق و دیگری خاص و موردی انجام می شود. رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اشاره کرد: در بخش عام و عمیق شورایی تشکیل خواهیم داد و کار را پیش خواهیم برد و در سطح خاص و موردی که امروز شامل رمزینه های سریع پاسخ و برنامه درسی غیر حضوری است، باید در سطح سازمان، کمیته ای را با مسئولیت معاونت تألیف داشته باشیم. وی اظهار داشت: طبیعتاً در برنامه ریزی های این کمیته، محتوای توانمندسازی را باید دفاتر ارائه نمایند اما از آنجا که در بُعد اجرائی و عملیاتی کردن کار، نیازمند یک سری کوشش های خاص هستیم؛ معاونت های آموزشی وزارتخانه نیز باید در این کمیته نماینده داشته باشند.

1400/07/18
11:49:46
0.0 / 5
820
تگهای خبر: خانه , دولت , سازمان , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی