معاون گردشگری كشور؛

شهرهای جهانی می توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند

شهرهای جهانی می توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند به گزارش مبل زیبا معاون گردشگری کشور اظهار داشت: باید بتوانیم شبکه ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیفتد. شهرهای جهانی می توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان، در نشست هم اندیشی شهرهای جهانی یونسکو که روز دوشنبه در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اضافه کرد: یکی از حوزه هایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعنوان ابزاری برای تحقق مأموریت هایش نمود پیدا کرده، گردشگری می باشد. وی اظهار داشت: گردشگری به جهات مختلف ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی ایران است، همچنین نقشی که می تواند در ایجاد اشتغال داشته باشد بسیار زیاد است. رایزنان فرهنگی با ظرفیت ها و پایگاه هایی که در خارج از کشور دارند می توانند به مثابه قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند. نمایندگی های دیگری هم در خارج از کشور داریم. جلساتی را با رایزنان اقتصادی داشته ایم، همینطور وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد اما رایزنان فرهنگی می توانند بعنوان مرکز ثقل عمل کنند. شالبافیان اضافه کرد: شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارند. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی نماییم بایستی اول سفر ایرانیان را در ایران ترویج نماییم. چون فرآیند سفر محملی برای شناساندن است. ازاین رو باید گفت برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند همینطور باید بتوانیم شبکه ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیفتد. شهرهای جهانی می توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: شهرهای خلاق، یادگیرنده و خواهر خوانده بر مفهوم گردشگری موضوعی استوار هستند. آنها قابلیت درون زایی دارند و امکان توسعه گردشگری در آنها مشهود است. شالبافیان درباره اقتضائاتی که باید محقق شود تا از فرصت جهانی شدن شهرهای ایرانی بتوان بیشتر استفاده کرد، اضافه کرد: تولید محتوای مناسب بسیار اهمیت دارد. ما چقدر توانسته ایم برای شهری مانند سنندج تولید محتوای مناسب داشته باشیم؟ شاید انجام شده باشد اما حتما کافی نیست. ایجاد شیوه های توزیع محتوا نکته مهم دیگر است. شبکه شهرهای جهانی بهترین وسیله برای توزیع محتوا هستند تا به مخاطبان هدف یعنی مردم معرفی شوند. تعریف مستمر رویدادها نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه گردد. باید دید کشورهای دیگر برای شهرهای جهانی چه کارهایی انجام داده اند، بنابراین مطالعات تطبیقی در ارتباط با این مورد در دست اقدام است. معاون گردشگری کشور از تفاوت نوروز ۱۴۰۱ با نوروز سالهای قبل سخن گفت و افزود: این نوروز به این علت متفاوت می باشد که وارد قرن جدید می شویم، مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز سال جاری است.


منبع:

1400/10/27
23:54:12
0.0 / 5
513
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی