باوجود قدمت و تقاضای بالا در بازار موتورسیكلت

فقط مونتاژكاری می كنند!

فقط مونتاژكاری می كنند! مبل زیبا: موتورسیكلت در ایران بازار گرمی دارد و شركت های مختلفی در این بازار به تولید، مونتاژ و فروش می پردازند كه به قول رئیس اتحادیه تعمیركاران و تولیدكنندگان قطعات موتورسیكلت، داخلی سازی قطعات این وسیله انجام نشده و خدمات بعد از فروش شركت ها مورد تائید اتحادیه نیست.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، در سال های اخیر قرارداهای اقتصادی و تولیدی قابل توجهی به امضا رسید كه بنابر شرایط و در جهت آنكه ایران از مونتاژكار و فقط یك مصرف كننده به سمت تولید و فضای اقتصادی منطقی حركت نماید، وزارتخانه های مختلف همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، نفت و... در قراردادهای همكاری دولتی و بخش خصوصی به داخلی سازی قطعات تاكید كرده اند كه این مورد مهم آنچنان از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است كه نمونه های بارز آن را می توان در قراردادهای خودرویی جست وجو كرد.
در كنار قراردادهای خودرویی در سال های اخیر محصولات متنوع موتوری به كشور وارد شده و این در شرایطی است كه از سال های دور ایران یكی از بازارهای پرمصرف موتورسیكلت بوده است. حال با این شرایط جای سوال دارد كه آیا قراردادهای تولید و مونتاژ موتورسیكلت در ایران منجر به داخلی سازی قطعات شده است؟
در این رابطه مصطفی صفرخانی - رئیس اتحادیه تعمیركاران و تولیدكنندگان قطعات موتورسیكلت تهران - به ایسنا اظهار داشت: حجم قابل توجهی از تولیدكنندگان موتورسیكلت در ایران فقط مونتاژكار هستند و قطعات وارداتی را در كارخانجات توسط یك اپراتور به یكدیگر متصل می كنند.
وی با اشاره به اینكه فعالیت مونتاژكاری شركت های موتورسیكلت در ایران بر كیفیت و بازار تولیدكنندگان قطعات تاثیر منفی دارد، افزود: قطعات موتورسیكلت های به روز كه در چند سال اخیر به بازار معرفی شده اند در ایران داخلی سازی نشده و این مورد به علت آن است كه در قراردادهای همكاری بین شركت های ایرانی و شركت مادر فقط فروش موتورسیكلت مد نظر قرار می گیرد و هیچ اشاره ای به داخلی سازی قطعات نشده است.
صفرخانی تصریح كرد: موتورسیكلت های CDI با قدمت ۵۰ ساله در ایران در حالی بعضی از قطعات آن در ایران تولید می گردد كه در بازارهای بین المللی این موتورسیكلت آنچنان طرفداری ندارد و مدلهای به روز جایگزین آن شده است.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا شركت های تولیدكننده یا مونتاژكار موتورسیكلت در ایران خدمت بعد از فروش مناسبی را در اختیار مشتریان قرار می دهند، اظهار داشت: بعضی از شركت ها با عنایت به وضعیت مالی و حجم نقدینگی خود، بدون توجه به تولید و داخلی سازی به خرید محصول از شركت های مادر می پردازند كه در مراحل بعدی در تامین قطعات یدكی و خدمات بعد از فروش با مشكل مواجه می شوند و عملا این دست موتورسیكلت ها با گذر زمان از بازار جمع می شوند.
رئیس اتحادیه تعمیركاران و تولیدكنندگان قطعات موتورسیكلت تصریح كرد: دولت با عنایت به شرایط اقتصادی و نیاز كشور به تامین ارز، باید در زمینه خدمات بعد از فروش و میزان كارایی محصولات وارداتی و مونتاژی به گونه ای رفتار كند كه كمترین میزان ارزبری برای اقتصاد رخ دهد.
صفرخانی در انتها تصریح كرد: در شرایط فعلی بعضی از شركت ها به عرضه خدمات بعد از فروش موتورسیكلت می پردازند كه كیفیت خدمات ضعیف و مورد تائید اتحادیه نیست.



1397/04/18
15:42:42
5.0 / 5
87
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی