رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای:

سهامداران فروشگاه های زنجیره ای كارخانه دار نمی باشند

سهامداران فروشگاه های زنجیره ای كارخانه دار نمی باشند به گزارش مبل زیبا رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای تصریح كرد: هم اكنون فروشگاه زنجیره ای نداریم كه سهامداران آن كارخانه داران باشند یا از رانت خاصی استفاده كند.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، امیرخسرو فخریان بامداد امروز همزمان با چهارمین سالگرد فعالیت یكی از فروشگاه های زنجیره ای كشور در قالب نشستی خبری، اظهار نمود: شاید یكی از طریق های صادرات كالا به كشورهای دیگر تولید فروشگاه های زنجیره ای در آنها باشد. متاسفانه تابحال در این زمینه ورود نكرده ایم اما امیدواریم ظرف یك سال آینده در بعضی از كشورهای همسایه این روند را شاهد باشیم.

وی با بیان این كه كشورهای اروپایی دارای فروشگاه های زنجیره ای بسیار قوی محسوب می شوند، اظهار داشت: در بعضی از كشورها فروشگاه هایی هستند كه هفت تا هشت هزار شعبه دارند و طبیعی است در چنین شرایطی ورود فروشگاه های زنجیره ای ایران به برخی كشورها امری بسیار دشوار به حساب می آید.

رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این كه گفته می گردد در موارد مختلف كارخانه داران سهام فروشگاه های زنجیره ای را در اختیار داشته و بدین ترتیب قیمت گذاری آنها در فروشگاه ها با شرایط ویژه ای همراه می شود، اظهار نمود: اكنون فروشگاه های زنجیره ای از هیچ رانتی استفاده نمی كنند، چون كه ماركتینگ و فروشگاه داری امری تخصصی است البته در سال های گذشته به كرات شاهد بوده ایم.

وی در ارتباط با ورود نهادها و ارگان های خاص به هیات مدیره فروشگاه های زنجیره ای افز. ئ: در سال های گذشته از جانب ارگان های مختلف دولتی فروشگاه های زنجیره ای متعددی در كشور بوجود آمده است كه بعضی از این فروشگاه ها حتی عضو اتحادیه ما هم نیستند اما اگر قرار بود به این دلیل این فروشگاه ها از رانتخاصی برخوردار باشند اكنون باید فروشگاه های دولتی بسیار موفق تر بودند.

فخریان همینطور در این نشست، اظهار نمود: یكی از فروشگاه های زنجیره ای اكنون این آمادگی را دارد كه به تمام واحدهای فروش جزیی كه مساحت آنها حداقل ۱۰۰ متر می گردد نمایندگی اعطا كند و برای دریافت این نمایندگی هیچ هزینه ای از آنها دریافت نكند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا تولید اینگونه نمایندگی ها دارای استاندارد به حساب می آید، اظهار داشت: نمی توان گفت كه حتما فروشگاه های زنجیره ای باید متراژی بالا داشته باشند. اكنون خیلی از مناطق تهران فضای كافی و خالی برای تولید فروشگاهی با متراژ بالا وجود ندارد، حتی در بسیاری موارد برای تولید چنین فروشگاه هایی محدودیت پاركینگ وجود دارد. برهمین اساس برنامه ریزی های برخی فروشگاه های زنجیره ای بر آن است كه حتی در سال های آینده به واحدهای كمتر از ۱۰۰ متر هم مجوز فعالیت بدهند.

رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای ادامه داد: در دنیا هم گاه شاهدیم كه در بعضی كشورها فروشگاه ها دارای شعبی با متراژ ۵۰ تا ۷۰ متر هستند. البته گاه هم ممكن است متراژ آنها به طور مثال به چند هزار متر برسد و در یك واحد فروشگاهی حتی شاهد فعالیت نانوایی و فروشگاه های لوازم صوتی و تصویری هم باشیم.

فخریان در پاسخ به این سوال كه هم اكنون برندهای خارجی تا چه اندازه موفق به حضور در بازار فروشگاه های زنجیره ای ایران شده اند، اظهار داشت: در این زمینه چند شركت خاص در ایران فعالیت دارند و در مواردی هم خارجی ها برای فعالیت مشترك در ایران امتیازاتی را می خواستند كه گاه امكان واگذاری آنها وجود نداشت. حال شاید در سال های آتی با بهتر شدن شرایط این اتفاق رخ دهد.

وی در ارتباط با مصوبه كمیسیون عالی نظارت مبنی بر قیمت گذاری در واحدهای صنفی هم اظهار نمود: شاید بحث قیمت گذاری برای فروشگاه های زنجیره ای تفاوت چندانی نداشته باشد برهمین اساس ما با این مورد هیچ مشكلی نداریم و اعتقاد ما آن است كه دولت مجموع قضایا را در نظر می گیرد اما ممكن است ما تنها به صنف خود توجه داشته باشیم.



 

1396/09/07
23:01:50
5.0 / 5
148
تگهای خبر: تولید , كارخانه , فروشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی