معاون آموزش ابتدایی مطرح كرد:

حذف تكلیف دانش آموزان مدنظر آموزش و پرورش نیست

حذف تكلیف دانش آموزان مدنظر آموزش و پرورش نیست مبل زیبا: معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: حذف تكلیف دانش آموزان مدنظر طرح های ما نیست و هدف جایگزینی تكالیف مهارت محور به جای تكالیف سنتی است.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، رضوان حكیم زاده با اشاره به برنامه ها و طرح های آموزش ابتدایی در شورای معاونین اظهار نمود: آغازین همایش هویت كودك ایرانی در استان یزد برگزار گردید و سال آینده در استان قزوین برگزار می شود. وی ادامه داد: از همراهی استان ها باسیاست های دوره ابتدایی مخصوصاً درباره تكالیف مهارت محور و ممنوعیت استفاده از كتاب های كمك درسی قدردانی می كنم. معاون آموزش ابتدایی اشاره كرد: در این مدت مقالات علمی زیادی درباب تكالیف مهارت محور تولید و در اختیار عموم قرارگرفته است و در این طرح اصلاً حذف تكلیف مدنظر نیست و هدف این است كه تكالیف مهارت محور جایگزین تكالیف سنتی شود. وی بابیان اینكه با بهره گیری از پژوهش های انجام شده و محتوای سند تحول بنیادین كه به حركت از حافظه محوری به مهارت محوری اشاره می كند، اظهار داشت: هم اكنون این طرح در مدارسی كه تراكم و شرایط مطلوب را دارد، اجرا میگردد تا دانش آموزان مهارت های خواندن، نوشتن و حساب كردن را یاد بگیرند و از رونویسی بی هدف جلوگیری شود و این مهارت ها موجب گفتگوی بهتر و برقراری ارتباط مؤثرتر در میان دانش آموزان خواهد شد. حكیم زاده در ادامه اشاره كرد: در طرح كرامت كتاب هایی با محتوای مهارت ها از پایه اول تا پنجم برمبنای برنامه درس ملی تهیه شده بود و همین طور برمبنای ارزشیابی توصیفی تاكید میگردد كه دانش آموز در كلاس درس از معلم خود بازخورد بگیرد اما به سبب هجوم بی رویه كتاب های كمك درسی خیلی از طرح های شایسته آموزش ابتدایی به شكل مطلوب اجرا نمی شد. معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینكه جامعه كم كم عادت می كند كه تعلیم و تربیت را علم بداند و به نظر تخصصی متولیان تعلیم و تربیت در جامعه احترام بگذارد، اظهار نمود: تغییر رویكرد در مشق شب و ممنوعیت استفاده از كتاب های كمك درسی در دوره ابتدایی موجب شد نظرات نادرستی كه درباب تغییر رویكرد مشق شب وجود داشت با كمك صاحب نظران علوم تربیتی و پژوهشی، تصحیح شود. حكیم زاده بیان كرد: با تاكید وزیر آموزش وپرورش از بهمن ماه در ۱۰استان كشور اجرای آزمایشی برنامه بازی و یادگیری راداریم تا دانش آموزان از راه بازی و اسباب بازی مفاهیم علمی را یاد بگیرند و مفاهیم علمی و مهارت های موردنظر را تمرین كنند چراكه بستر مناسب تعلیم و تربیت در دوره كودكی قصه، هنر، شعر، ورزش، دست ورزی، بازی و...است. وی تاكید كرد: اسباب بازی ها حتماً باید تولید داخل و ارزش تربیتی داشته باشند و دانش آموزان در این برنامه باید باهم و گروهی بازی كنند. معاون آموزش ابتدایی بابیان اینكه در سند تحول بنیادین آمده كه كودكان در مدرسه در محیطی شاداب و بانشاط تربیت شوند، اظهار داشت: این برنامه یك گام تحولی در اقدامات آموزش وپرورش است و در هفته آینده با حضور دانش آموزان، مدیران، معلمان و صاحب نظران درباب این طرح گفتگو خواهیم كرد.

1397/10/11
23:17:11
5.0 / 5
4243
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی