این كالا لوكس نیست!

این كالا لوكس نیست! مبل زیبا: دبیر انجمن تولیدكنندگان و واردكنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی اظهار داشت: این نوع ماشین آلات كالای لوكس محسوب نمی شوند و باید جدا از موتورسیكلت و خودرو در نظر گرفته شوند.


عبدالرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: هم اكنون حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بازار ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی در داخل تأمین می شود كه ۷۰ درصد قطعات مورد نیاز این تولید نیز از كشورهای دیگر وارد می شود.
بگفته وی قطعات حساس همچون موتور، هیدرولیك، محور و لاستیك وارداتی است و تنها فعالیت های آهنگری، نقاشی و ساخت شاسی در داخل كشور انجام می شود.
دبیر انجمن تولیدكنندگان و واردكنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی با اشاره به اینكه تولید ما در این صنعت فقط شامل ماشین آلات سایز كوچك است، اظهار داشت: تكنولوژی ساخت ماشین آلات سایز بزرگ هنوز به كشور وارد نشده است و از جانب دیگر بیشتر ماشین آلاتی كه در معدن استفاده می شود، سایز بزرگ هستند كه راهی جز واردات آنها وجود ندارد.

تكنولوژی قدیمی واحدهای تولیدی؛ عامل كاهش رغبت شركت های خارجی به همكاری
صالحی با اشاره به اینكه ماشین آلاتی كه امكان تولید آنها در كشور وجود داشته حتی به تعداد كم تولید شدند، اظهار نمود: برای مثال شركت هپكو با همكاری چند شركت خارجی بعضی از ماشین آلات را مونتاژ می كرد كه پس از لغو برجام و اعمال تحریم های آمریكا این شركت ها مجبور به ترك ایران شدند.
وی ادامه داد: از جانب دیگر تكنولوژی قدیمی واحدهای تولیدی موجب می شود كه كشورهای خارجی رغبت كمتری برای همكاری با ایران داشته باشند. برای مثال در مواردی شركت ها خارجی ناچار هستند چند روز منتظر رسیدن شاسی یك ماشین باشند كه این مساله برای آنها هزینه بر است.
دبیر انجمن تولیدكنندگان و واردكنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی تحریم های آمریكا و مشكلات مربوط به مبادلات بانكی و كمبود نقدینگی را همچون مشكلات واحدهای تولید ماشین آلات سایز كوچك عنوان نمود و اظهار داشت: قبل از اعمال تحریم ها كمبود این نوع ماشین آلات پیش بینی شده بود و فشار ما به دولت این بود كه محدودیت های واردات برای این نوع كالاهای سرمایه ای اعمال نشود، اما با اعمال محدودیتی تحت عنوان تولید داخل از واردات این ماشین ها جلوگیری شد.

برنامه ای برای رفع ممنوعیت واردات وجود ندارد
او همینطور با اشاره به اینكه هم اكنون برنامه ای برای رفع ممنوعیت واردات این نوع ماشین آلات وجود ندارد، اشاره كرد: ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی كالاهای سرمایه ای و واسطه ای هستند و كالای لوكس محسوب نمی شوند. بدین سبب خواسته ما از دولت این است كه این نوع ماشین آلات را از خودرو و موتورسیكلت جدا بدانند.
دبیر انجمن تولیدكنندگان و واردكنندگان ماشین آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی با اشاره به اینكه وضعیت بازار نشان داده است نیاز مشتریان تأمین نشده و تولید كمتر از نیاز بازار است، اظهار نمود: باید به این مساله نیز توجه گردد كه بعضی از ماشین آلات سنگین در معادن در آینده نزدیك زمین گیر می شوند.




منبع:

1398/03/06
20:03:35
5.0 / 5
4541
تگهای خبر: بازار , تكنولوژی , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی