۲۰۰۰ شعبه استارباكس در چین تعطیل شد

۲۰۰۰ شعبه استارباكس در چین تعطیل شد مبل زیبا: شركت استارباكس نیمی از شعبه هایش در چین را بمنظور حفظ سلامتی كاركنانش و پشتیبانی از تلاشهای دولت این كشور برای مهار ویروس كرونا تعطیل كرد.



به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، این شركت فروش قهوه زنجیره ای آگهی داد كه شیوع سریع این اپیدمی احیانا روی عملكرد مالی اش تاثیر منفی خواهد گذاشت.

استارباكس حدودا ۴۳۰۰ شعبه در چین دارد و با این تعداد شعبه، چین بزرگترین بازار این شركت در خارج از آمریكا بشمار می رود.

شمار تلفات ناشی از مبتلاشدن به بیماری مرگبار جدید به بیشتر از ۱۳۰ نفر رسیده و حدودا ۶۰۰۰ مورد مبتلاشدن به این بیماری تایید شده است.

كوین جانسون، مدیرعامل شركت استارباكس اظهار نمود: این شركت در حال بررسی وضعیت جاری است.

این شركت به مفسرین وال استریت اعلام نمود قصد داشت پیش بینی سود سالانه خودرا به سبب انتظار برای عملكرد بهتر از حد مطلوب در سه ماهه نخست امسال بالا ببرد اما به سبب انتشار این ویروس تصمیم گرفت پیش بینی هایش را تغییر ندهد.

استارباكس اولین شعبه خود در چین را در ژانویه سال ۱۹۹۹ افتتاح نمود. فروش چین حدود ۱۰ درصد از درآمد جهانی استارباكس را تشكیل می دهد و این كشور را مهمترین موتور رشد جهانی استارباكس ساخته است.

اقدام اخیر استارباكس منكعس كننده چالشهای عمده ای است كه به سبب شیوع ویروس جدید پیش روی شركت های بزرگ جهانی قرار گرفته است.

تیم كوك، مدیرعامل اپل اظهار كرده كه شركتش شیوع ویروس كرونا را كه بر پیش بینی عملكرد سه ماهه آتی اپل سایه تیره ای انداخته است، به دقت دنبال می كند.

این غول فناوری سفرهای كاركنانش را محدود كرده و ساعات فعالیت فروشگاه هایش در چین را كاهش داده است. همزمان كارخانه های تامین كننده قطعات محصولات اپل به مدت طولانیتری تعطیل خواهند ماند.

فیس بوك نخستین شركت آمریكایی بزرگی بود كه اوایل هفته جاری از كاركنانش است از سفر به چین اجتناب كنند.

این غول شبكه احتمالی اعلام نمود برای حفاظت از كارمندانش با احتیاط فراوانی رفتار می كند.

سایر شركت های جهانی هم محدودیتهای سفر به چین اعلام نموده اند و خودروسازان كاركنانشان را از این كشور خارج می كنند.

تویوتا اعلام نموده كه در واكنش به شیوع ویروس كرونا، كارخانه های تولید این شركت در چین تا ۹ فوریه تعطیل خواهند ماند. این شركت ژاپنی اعلام نموده كه این تعطیلی مطابق با محدودیتهای جا به جایی است كه از طرف مقامات چین وضع شده و این شركت زنجیره تامین خودرا مورد ارزیابی قرار می دهد. تویوتا در شهر تیان جین در شمال چین و استان جنوبی گوانگ دانگ كارخانه دارد.

صدها تبعه خارجی از شهر ووهان كه مركز شیوع این ویروس مرگبار بوده است، تخلیه شده اند.

پروازهایی كه پر از مسافران ژاپنی و آمریكایی است، این شهر را ترك كرده اند و كمیسیون اروپا بعد از درخواست فرانسه، اعلام نماید به تخلیه شهروندان اروپایی از چین كمك خواهدنمود.

در این بین، شركت ها در چین از كارمندانشان خواسته اند بمنظور مقابله با شیوع این ویروس مرگبار، وظایف خودرا از خانه انجام دهند.

همچنین شركت ها تعطیلات طولانی تری به كارمندانشان داده و از كسانی كه از مناطق آلوده به سر كار برمی گردند خواسته اند در محل كار حاضر نشوند.




1398/11/11
00:25:24
5.0 / 5
4017
تگهای خبر: بازار , تولید , خانه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی