مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد

برگزاری طرح نوروزگاه بلوار كشاورز در نوروز ۹۷

برگزاری طرح نوروزگاه بلوار كشاورز در نوروز ۹۷ مبل زیبا: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری طرح نوروزگاه بلوار كشاورز در بخش های هنرهای تجسمی، نمایشی، آفرینش ادبی و موسیقی و سرود از ۳ تا ۱۲ فروردین ماه خبرداد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، برزین ضرغامی در نشست خبری طرح پیشواز از نوروز ۹۷ با اشاره به رویكرد سازمان زیباسازی در مورد توجه ویژه به صرفه جویی اظهار نمود: در طرح پیشواز از نوروز سازمان های متعددی در شهرداری تهران متولی فعالیت های فرهنگی و هنری هستند كه امسال تلاش كردیم هر كدام از این سازمان ها و حتی مناطق وظایف خویش را با تقسیم كار انجام دهند تا با رعایت اصل صرفه جویی مبحث مشاركت هم تحقق یابد. وی با اشاره به اینكه سازمان زیباسازی متولی سیما و منظر شهر است، خاطرنشان كرد: اجرای تبلیغات در شهر با دو كاركرد آگاهی بخشی و آموزش های شهروندی و كاركرد دیگر، مناسبتی و اطلاع رسانی دنبال می گردد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینكه بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ طرح از هنرمندان در بخش های مختلف پیشواز از نوروز به سازمان زیباسازی رسیده است، اظهار داشت: در مجموع ۶۴۶ طرح بعد از داروی برای اجرا برگزیده شده اند. همینطور در حوزه هنرهای محیطی و آذین بندی خلاق ۱۰۱ طرح از ۹۶ هنرمند برگزیده شده و ۴۵ اثر حجمی در سطح شهر جانمایی و نصب شده اند.

ضرغامی با اشاره به برگزاری جشنواره تخم مرغ های نوروزی اظهار داشت: ۷۹ طرح هم در این حوزه برگزیده شده است كه با همكاری مناطق، یك نقطه مشخص و هنرمندان آن منطقه در رنگ آمیزی تخم مرغ ها مشاركت داده شده اند. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینكه خیابان ولیعصر(عج) بعنوان یكی از معابر مهم شهر برای پیاده سازی آثار هنری بر روی درختان خشكیده انتخاب شد، خاطرنشان كرد: در این بخش هم ۴۰ اثر برای تولید آثار حجمی روی درختان خشكیده انتخاب و اجرا شد.

به قول وی طرح "دیوارهای كوچك شهر من" هم برای اجرای طرح های گرافیكی با مشاركت هنرمندان محلات در سطح شهر، یكی دیگر از برنامه های پیشواز از نوروز سازمان زیباسازی است.

ضرغامی با تاكید بر توجه ویژه به مبحث نورپردازی بعضی از محورهای شهر تصریح كرد: با عنایت به اینكه از لحاظ تكنولوژی نور در كشور پیشرفت چندانی نداریم، از دانشگاه تربیت مدرس كه اقداماتی در این زمینه انجام داده است مشاوره خواستیم كه در نهایت ۱۱ طرح در ۶ محور شهر تهران برگزار می شود. بر این اساس ۱۰۷ هزارمتر نورپردازی ریسه ای در مسیرهای خیابان دماوند تا میدان آزادی، خیابان شریعتی از دروازه شمیران تا میدان قدس، خیابان ولیعصر(عج)، ترمینال جنوب تا خیابان رجایی و همینطور خیمه نوری میدان هفت تیر و خیابان هنگام هم در دستور كار قرار گرفت. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه كمپین تبلیغات فرهنگی هم اظهار داشت: در این حوزه با تشكیل اتاق فكری مقرر شد، اشعاری با مضمون بهار استخراج و با همكاری هنرمندان خوش نویسی نستعلیق نگاشته شده و به صورت گرافیكی بر روی دیوارهای شهر اجرا شود. مدیرعامل سازمان زیباسازی در انتها با اشاره به برگزاری طرح نوروزگاه بلوار كشاورز تصریح كرد: این طرح با همكاری منطقه ۳، سازمان فرهنگی هنری و سازمان زیباسازی از سوم تا دوازدهم فروردین با مشاركت مردم اجرا می گردد. این طرح شامل نمایشگاه های عكس، كاریكاتور، كارت پستال، خوش نویسی، صنایع دستی، اجرای تئاتر خیابانی و میدانی، كمدی، خیمه شب بازی، نوروزخوانی، گروه سرنا و دهل و غیره خواهد بود.

5.0 / 5
4595
1396/12/26
15:35:30
تگهای خبر: سازمان , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی