بطحایی در جمع خبرنگاران:

بخشی از طرح نظام رتبه بندی معلمان از مهر ۹۷ اجرایی می گردد

بخشی از طرح نظام رتبه بندی معلمان از مهر ۹۷ اجرایی می گردد مبل زیبا: وزیر آموزش و پرورش، اعلام نمود: امیدواریم با مدیریت منابعی كه انجام خواهیم داد، بخشی از طرح رتبه بندی معلمان از مهرماه سال ۹۷ اجرایی شود.



به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد طرح رتبه بندی معلمان، تصریح كرد: این تكلیف قانونی است كه دولت طرحی را برای رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه نماید. این طرح در دست اجرا است اعتبارات وزارت آموزش و پرورش امسال برای پرداخت های ناشی از این طرح، كافی نیست، اما برای مهر ۹۷ امیدواریم با مدیریت منابع، بتوانیم بخشی از طرح رتبه بندی را كه طراحی های آن انجام شده را به اجرا در بیاوریم.
وی در مورد موضع آموزش و پرورش نسبت به آزمون های سمپاد، اظهار داشت: تصمیم گیری درباره حذف آزمون های نسبتا سختی كه در دوره ابتدایی برگزار می شد، مورد استقبال خیلی از آحاد مردم قرار گرفت و بخش های مختلف تخصصی در حوزه های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم كردند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم اكنون مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ابلاغ در خدمت رئیس جمهوری قرار دارد كه با ابلاغ آن، تكلیف روشن خواهد شد.
وی تصریح كرد: در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از كتب كمك درسی در این دوره فشارهای بسیاری كه به دانش آموزان و خانواده ها وارد می شود، هیچ كس تردیدی ندارد و این ممنوعیت كماكان برقرار است.
بطحایی در مورد امتحانات آخر سال و تقارن آن با ماه مبارك رمضان نیز، اظهار داشت: بررسی های مختلفی كارشناسی در مورد این مورد صورت گرفته اما متاسفانه با عنایت به تعطیلات مكرری كه در سال تحصیلی جاری وجود داشت، نتوانستیم آن را كوتاه تر نماییم، اما تلاش می نماییم تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل بیاوریم تا فشاری به دانش آموزان روزه دار وارد نشود.
وزیر آموزش و پرورش در مورد سیاست های این وزارت در جهت پشتیبانی از كالای ایرانی، تصریح كرد: دو رویكرد در این خصوص مد نظر داریم كه نخستین آن استفاده از تجهیزات تولید داخل است. در آموزش و پرورش تنوع محصولات ایرانی به گونه ای است كه ما را استفاده كالاهای خارجی بی نیاز می سازد و در مورد استفاده از كالاهای ایرانی، در مدارس نظارت خواهیم كرد.
وی در انتها تصریح كرد: در مورد فرهنگ سازی هم برنامه هایی را طراحی كردیم كه از مهر ۹۷ به اشاعه و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی و تاثیر آن در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.

5.0 / 5
4514
1397/01/22
15:05:49
تگهای خبر: تولید , دولت , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی