در بازار جهانی

كاهش قیمت طلا ادامه دارد

كاهش قیمت طلا ادامه دارد مبل زیبا: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در برابر دورنمای افزایش نرخ های بهره آمریكا كاهش پیدا كرد. با این همه ضعیف شدن ارزش دلار و تشدید تنش های تجاری میان آمریكا و سایر اقتصادهای بزرگ از افت بیشتر قیمت این فلز پرارزش جلوگیری كرد.



به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۲۶۴.۳۴ دلار رسید كه فاصله چندانی با ركورد ۱۲۶۰.۸۴ دلار در هفته گذشته كه پایین ترین قیمت شش ماه اخیر بوده است، نداشت.

در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۲۶۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۸۰ دلار یا ۰.۱ درصد كاهش، در ۱۲۶۸.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شركت INTL FCStone، افزایش تنش های تجاری بایستی به طلا كمك می كرد اما اتفاق چندانی نیفتاد. در عوض به نظر می آید كه نگرانی نسبت به افزایش نرخ های بهره به خصوص در آمریكا همچنان به جذابیت طلا لطمه می زند.

طلا به افزایش نرخ های بهره آمریكا فوق العاده حساس است زیرا نرخ های بهره بالاتر از جذابیت طلا بعنوان یك دارایی بدون بازده كم می كند.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ اظهار نمود: بازار طلا در معرض كاهش بیشتر قیمت قرار دارد مگر این كه آمار نشان دهد اقتصاد آمریكا دچار ضعف شده است. تصور نمی كنم طلا از محدوده ۱۲۶۶ تا ۱۲۶۸ دلار پتانسیل صعود چندانی داشته باشد.

در این بین، دلار در معاملات آسیایی روز سه شنبه در برابر ین كاهش پیدا كرد و نزدیك به پایین ترین قیمت دو هفته گذشته ایستاد، زیرا نگرانی ها نسبت به تشدید جنگ تجاری میان آمریكا و شركای بزرگ این كشور به ریسك پذیری در بازار لطمه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی معمولا بعنوان دارایی مطمئن به حساب می آید، اما از اختلافات تجاری جهانی جاری نتوانسته سود چندانی ببرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۶.۳۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۴۲.۱۳ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد كاهش پیدا كرد و به ۸۶۲.۳۰ دلار رسید.




5.0 / 5
5139
1397/04/05
13:46:28
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , دلار , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی