رایزن بازرگانی ایران در اندونزی خبر داد

صادرات ایران به اندونزی افزایش یافت

صادرات ایران به اندونزی افزایش یافت مبل زیبا: رایزن بازرگانی ایران در اندونزی اظهار نمود: با عنایت به جمعیت ۲۶۰ میلیونی اندونزی لازم است نگاه ها به این كشور تغییر كند و برای گسترش صادرات به آن توجه جدی داشته باشیم.



به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، انور كمری ظهر امروز در نشست رایزنان تجاری سازمان توسعه تجارت، اظهار نمود: با عنایت به جمعیتی كه در اندونزی وجود دارد حتی می توان با استفاده از گسترش صادرات به این كشور جایگاه چین را هم به اندونزی اختصاص داد، چون كه این بازار حجمی گسترده دارد و با صادرات خدمات فنی و مهندسی به آن شرایطی مهیا می گردد كه بتوانیم خیلی از كالاها را به این كشور صادر كنیم.

وی با اشاره به اینكه در گذشته یك پروژه سدسازی در شركت مپنا سبب شده بود كه بیشترین واردات اندونزی از ایران به تجهیزات تكنولوژیك در حوزه سدسازی مربوط شود، اظهار نمود: زمانی صادرات ما به اندونزی به دو میلیارد دلار می رسید كه این رقم چنان كاهش پیدا كرد كه حتی در مقطعی به ۱۵۰ میلیون دلار رسید اما در سال جاری شاهد افزایش ۳۷۷ درصدی صادرات به اندونزی بودیم.

كمری اظهار داشت: این حجم افزایش گویای آن است كه ظرفیت های مناسبی برای گسترش صادرات وجود دارد، چون كه اندونزی بازاری به شدت مصرفی است و تشنه محصول به حساب می آید.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی همینطور بحث كیفیت صادرات را مورد توجه قرار داد و تصریح كرد: در كشور اندونزی در حوزه هایی مانند صادرات كاغذ كه حجمی بالا را به خود اختصاص می دهد یك هلدینگ طراحی شده كه تمام صادرات با استفاده از آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به شرایط مناسبی كه در این كشور وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه در ایران اعلام می گردد كه اولویت ما برای گسترش صادرات اندونزی نیست و این مورد گویای آن است كه بر روی این كشور مطالعات كافی صورت نگرفته است چون كه می توان اندونزی را بزرگترین اقتصاد شرق آسیا دانسته و مورد توجه جدی قرار داد.

كمری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: رقبای ما گاه تا ۷۰ درصد هزینه های نمایشگاهی را پرداخت می كنند و به عنوان مثال كشورهایی مانند سنگاپور یا تركیه حمایت های جدی از شركت های خود به عمل می آورند اما در نمایشگاهی كه در اندونزی و در حوزه زیرساخت برگزار گردید ما شاهد بودیم كه با وجود تمام تلاش ها حتی امكان حضور یك شركت ایرانی هم فراهم نشد. این در شرایطی است كه تركیه در نمایشگاه مذكور ۵۰ غرفه داشت. نكته جالب آنكه با تمام این شرایط هنوز صادرات ما به اندونزی از تركیه بیشتر است.

مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه و تجارت - در این باره اظهار نمود: ما باید انرژی خویش را برای بازاریابی محصولاتی بگذاریم كه ظرفیت تولید آنها در داخل كشور وجود دارد، چون كه در بعضی حوزه ها ممكن است حتی ظرفیت كافی و توان تولید را نداشته باشیم.

وی با تاكید بر اینكه به طور كلی در تجارت خارجی ایران بحث بازرگانی با مشكلات مختلف مواجه است، اظهار داشت: اكنون می توان در حوزه هایی مانند سیمان یا صنعت ساختمان كه به علت ركورد داخلی دچار مشكل شده صادراتی مناسب داشت اما متاسفانه در بازاریابی مشكلاتی وجود دارد.



 

5.0 / 5
4778
1396/07/26
21:18:27
تگهای خبر: بازار , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی