گاوهای فرانسوی به ایران نرسیدند

گاوهای فرانسوی به ایران نرسیدند مبل زیبا: پروژه صادرات گاو زنده از نورماندی در شمال فرانسه به ایران به دنبال تحولات اخیر بین المللی مسكوت ماند.



به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، آمریكا بعد از خروج از برجام، تحریم های جدید ضد ایران تصویب كرد كه بخشی از آنها در هفته جاری به اجرا درآمدند. اقدامات خصمانه آمریكا سبب شده است خیلی از شركتهای اروپایی همچون شركت های فرانسوی توتال و پژو برای سرمایه گذاری در ایران تامل كنند.

ناتالی گولت، سناتور منطقه اورن در نورماندی فرانسه كه محل پرورش گاو است، اظهار نمود: تدابیر آمریكا مانع پیشرفت صادرات گاو زنده بعد از یك آزمایش موفق با شركت ایرانی سیمرغ در سال قبل شد.

وی كه از حامیان پروژه مذكور بود، به رویترز اظهار داشت: تحت این پروژه كه میان گروههای كشاورزی مختلف فرانسوی با شركت سیمرغ در سال ۲۰۱۶ شكل گرفته بود، قرار بود بعد از صادرات ۳۰۰ راس گاو در سال ۲۰۱۷، هزاران گاو از نژاد شاروله به ایران صادر شوند اما این پروژه اكنون متوقف شده است.

اگرچه بخشهای غذایی و كشاورزی هدف تحریم واشنگتن قرار ندارند اما این تحریمها مبادلات مالی را دشوار كرده است و از جانب دیگر شركتهایی كه در آمریكا فعالیت دارند، نگران مجازات شدن از جانب واشنگتن هستند.

این سناتور فرانسوی در ادامه اظهار نمود: این پروژه چند میلیون یورو ارزش داشت. قرار بود گاوهای فرانسوی با هواپیما به ایران حمل شوند و بعد از پروار شدن، كشتار شوند. حدود ۳۰۰ راس گاو سال قبل به صورت آزمایشی به ایران صادر شده بودند.

الكساندر واهل از آژانس توسعه اقتصادی نورماندی اظهار داشت: این پروژه به خوبی در جریان بود و ما بدنبال صادرات ۲۰ هزار راس گاو در سال بودیم.

اتحادیه اروپا وعده داده است از شركت های اروپایی كه در ایران فعالیت می نمایند در برابر تحریمهای آمریكا حمایت كند و قانون بازدارنده را به اجرا گذاشته است اما گولت اظهار داشت: زوایای این قانون فعلا مبهم است. ما به اقدامات بیشتری از جانب اروپا و به صورت كلی پاسخی در برابر اقدامات فراسرزمینی آمریكا نیاز داریم.

صادرات گاو زنده به ایران بخشی از پروژه های كشاورزی بود كه بعد از توافق هسته ای بین المللی در سال ۲۰۱۵، میان ایران و فرانسه توافق شده بود.

فرانسه كه بزرگترین تولیدكننده زراعی اتحادیه اروپا است اغلب در مذاكرات اقتصادی، تلاش می كند این بخش را گسترش دهد و به خصوص به افزایش صادرات بخش دام رو به افول خود متمركز است.




5.0 / 5
4319
1397/05/18
19:13:38
تگهای خبر: اقتصاد , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی