یك مقام مسئول در دیوان عدالت اداری خبرداد:
ثبت ۲۸۰۲شكایت از اداره كار و ۵۶۹۸شكایت از تامین اجتماعی دریك ماه
مبل زیبا: رئیس كمیسیون تخصصی بیمه، كار و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: در تیرماه سال جاری ۲ هزار و ۸۰۲ شكایت از اداره كار و ۵ هزار و ۶۹۸ شكایت از سازمان تأمین اجتماعی در دیوان به ثبت رسیده است.
به گزارش مبل زیبا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام نبی الله كرمی، در كارگاه آموزشی بیمه بیكاری استان تهران كه با محوریت مبحث پشتیبانی از كالای ایرانی و اشتغال مجدد برگزار شد، به ایرادات و نحوه رسیدگی موضوعات در هیأت های حل اختلاف اداره كار اشاره نمود و اظهار داشت: عدم دقت، عدم تحقیق كافی، نبود ساماندهی كارگران و ضمیمه نبودن اسناد به همراه لایحه دفاعیه، باعث حجم ورودی زیادی از اعتراضات و شكایات از دو اداره كار و سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شده است.وی به آمار ورودی پرونده های كار و تأمین اجتماعی در تیرماه سال جاری در دیوان عدالت اداری اشاره نمود و اضافه كرد: در تیرماه سال جاری ۲ هزار و ۸۰۲ شكایت از اداره كار و ۵ هزار و ۶۹۸ شكایت از سازمان تأمین اجتماعی در دیوان به ثبت رسیده و تعداد ۱۳۴ پرونده از اداره كار و ۹۳۷ پرونده از سازمان تأمین اجتماعی در همین ماه مختومه شده است.رئیس شعبه ۱۹ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، تعداد شعب رسیدگی كننده به پرونده های اداره كار و تأمین اجتماعی در دیوان را ۲۸ شعبه خواند و اظهار داشت: اگر كشور را بر اساس تعداد ادارات مشابه با همین حجم پرونده در نظر بگیریم، صرفاً برای رسیدگی به شكایات مردم در دیوان عدالت اداری بایستی بودجه كل كشور به دیوان اختصاص داده شود.رئیس كمیسیون تخصصی بیمه، كار و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری، با تاكید بر اینكه دیوان صلاحیت رسیدگی به شكایات از ۷۸ سازمان و نهاد را در كشور دارد، اضافه كرد: به لحاظ حجم زیاد اعتراضات از سازمان های مختلف، به هیأت های رسیدگی اداره كار سفارش می گردد كه نسبت به داوری مردم دقت كافی را در موضوعات را داشته باشند.حجت الاسلام كرمی، با اشاره به مبحث ماده ۹ قانون بیمه كاری، و عدم اجرای آن به صورت جدی از جانب مسئولین امر، اظهار داشت: این بند از قانون بیمه بیكاری به اشتغال جوانان، پشتیبانی از كارآفرینان با تخصیص اعتبارات مالی، پشتیبانی از طریق سیستم بانكی و پرداخت تسهیلات بدون سود (قرض الحسنه)، تولید طرح های اشتغال زا، جلوگیری از ورشكستگی كارگاه های فعال پرداخته است. اما تابحال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای اقدام جدی نسبت اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیكاری نداشته اند.وی اضافه كرد: با عنایت به تبصره ۳ ماده ۹ قانون بیمه بیكاری، سازمان آموزش فنی و حرفه ای وزارت كار مكلف است همزمان با اجرای قانون بیمه بیكاری آموزش مهارت های مورد نیاز بازار كار كارگران تحت پوشش بیمه بیكاری را به صورت مجانی انجام دهد، اما متأسفانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، آموزش به كارگران را به موسسات و كارگاه های خصوصی واگذار كرده و در ازای دریافت وجه این آموزش صورت می گیرد.رئیس كمیسیون تخصصی بیمه، كار و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری، در انتها با اشاره به اینكه اگر قانون بیمه بیكاری درست اجرا شود می توان به حل معضل بیكاری كمك كرد، اظهار داشت: مسئولین باید در اجرای قانون بیمه بیكاری احساس تكلیف كنند و با پرهیز از اعمال سلیقه، به قانون عمل شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب