طی دیدار حناچی با علما و مراجع عظام عنوان شد؛

شهرداری تنها توجه به ظاهر نیست، اداره تهران كم از اداره كشور ندارد

شهرداری تنها توجه به ظاهر نیست، اداره تهران كم از اداره كشور ندارد مبل زیبا: شهردار تهران به قم رفت و ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س)، در دیدارهای جداگانه با مراجع عظام تقلید، گزارشی از اقدامات و رویكردهای مدیریت پایتخت نمایش داد و از ایشان كسب نظر كرد.



به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، پیروز حناچی پنج شنبه بامداد به قم سفر كرد تا ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) و اقامه نماز ظهر در این مكان مقدس، در محضر چند تن از مراجع تقلید حاضر شود و ضمن نمایش گزارشی از وضعیت پایتخت، درباره دغدغه های تهران از ایشان كسب نظر كند.
حناچی در این دیدارها كه به صورت جداگانه انجام پذیرفت، برای آیات عظام صافی گلپایگانی، مكارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، سبحانی، صانعی، بیات زنجانی و آیت الله شهرستانی نماینده بیت آیت الله العظمی سیستانی، گزیده ای از اقدامات و برنامه های شهرداری تهران را تشریح كرد.
وی اظهار داشت: یكی از اقدامات ما مربوط به میادین میوه وتره بار است كه در آنها -كه به تعداد حدودا ۲۴۰ واحد رسیده اند- اقلام را با تخفیف های ۳۰٪ تا ۴۰٪ و حتی بیشتر به مردم نمایش می دهیم، و گزارش این میادین را در هیئت دولت باز به سمع رئیس محترم جمهور رساندیم كه با استقبال و خرسندی بسیار ایشان مواجه گردید.
شهردار تهران تاكید كرد این اقدامات برای نوروز باز در دستوركار قرار دارد تا شهروندان تهرانی از خدمات و امكانات شهرداری حداكثر استفاده را ببرند.
حناچی اضافه كرد: در حوزه اجتماعی باز اقداماتی انجام می شود؛ بعنوان مثال با گسترش گرم خانه ها امیدواریم دیگر كسی شب های سرد را در خیابان سپری نكند. مورد دیگر در حوزه اجتماعی این است كه امسال هم جشن انقلاب داشتیم و هم عزاداری برای ایام فاطمیه، اما همكارانمان در شهرداری با تمام وجود تلاش كردند تا این دو رخداد به بهترین شكل اجرا شود.
او در ادامه سخنانش نظام مالی شهرداری را «درآمد-هزینه ای» خواند و توضیح داد: شهرداری های كشور از دولت كمك خاصی نمی گیرند و باید بیشتر روی درآمد خود حساب كنند، این در شرایطی است كه در شرایط اقتصادی حال حاضر كسب درآمد برای مدیریت شهر كار بسیار سختی است؛ با این وجود تلاش می نماییم تا دست كم شرایط را برای مردم سخت تر نكنیم.
شهردار تهران توضیحاتی درباره برنامه توسعه حمل و نقل عمومی بوسیله كاهش هدوی قطارها و افزایش ۲هزار واگن به ناوگان ریل نمایش داد و خبر خوش بهبود ۲۰درصدی وضعیت هوا نسبت به سال قبل را باز به اطلاع مراجع رساند.
او یكی از برنامه های مهم نظام مدیریت شهری پایتخت در حوزه فرهنگی را تجهیز و توانمندسازی مساجد و سرای محلات برای برگزاری دوره های قرآنی عنوان و اشاره كرد: یكی از مشكلاتی كه تهران از آن رنج می برد عدم توازن تعداد مساجد در مناطق و محلات مختلف است، به این شكل كه بعنوان مثال در منطقه۱۲ نزدیك به ۲۵۰ مسجد وجود دارد اما در منطقه۲۲ كسر بسیار كوچكی از این تعداد مسجد داریم؛ برنامه داریم این عدم توازن را در حد توانمان رفع و مساجد را تبدیل به محور محلات نماییم.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در مدتی كه پذیرای شهردار تهران بود، از گزارش او درباره رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، برگزاری مراسم ایام فاطمیه (سلام الله علیها) و دهه فجر، و همین طور وضعیت توسعه فرهنگ دینی و مساجد ابراز خرسندی كرد و این اقدامات را روحیه بخش خواند و تاكید كرد: برنامه ها و اقدامات خوب شهرداری تهران باید اعلام عمومی شود. این اعلام كمك می نماید كه بتوانید كارهای بزرگ تر انجام دهید و موجب خیر برای مردم و كشور شوید.
این مرجع تقلید اضافه كرد: شهرداری از مهم ترین نهادهای كشور است و همه باید توجه داشته باشند كه وظیفه اصلی مسئولان در این وضعیت اقتصادی، تسهیل شرایط زندگی برای مردم است.
آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش اشاره كرد: بهتر است برنامه های مساجد و كتابخانه های عمومی گسترش پیدا كند، چونكه در رشد فرهنگ دینی و علمی جوانان بسیار موثر است.
پیروز حناچی در ادامه به دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی رفت و این مرجع تقلید با اشاره به تاكید بر اهمیت مردم در آموزه های اسلامی اظهار داشت: مردم در درگاه خدا و در یك نظام مردم سالار بسیار اهمیت دارند. تاكید حضرت امیر (ع) به مالك اشتر در این مورد این است كه دلت را سرشار از محبت و عنایت به مردم كن و مردم را دوست داشته باش؛ یكی از ارزش های مهم اسلامی دوست داشتن مردم و مسلمین است.
ایشان اضافه كرد: مدیر جامعه اسلامی باید با اخلاص در خدمت مردم باشد و قدر فرصت مسؤولیت را بداند، نامه امیرمؤمنان به مالك اشتر منشور حكومت داری بوده و نظام اسلامی باید بر اساس آن گام بردارد. یكی از برنامه های امیرمؤمنان ارتباط نزدیك با مردم و رسیدگی به مشكلات ایشان بود، مسؤولان باید شخصا به میان مردم بروند و با اخلاق و نرمش به مشكلاتشان رسیدگی كنند.
آیت الله العظمی مكارم شیرازی باز كه در مؤسسه اش میزبان شهردار تهران شد، اظهار داشت: قبل از این فكر می كردند شهرداری این است كه تنها به جسم و ظاهر شهر و مردم كار داشته باشد اما دریافتند كه ماجرا فقط این نیست.
این مرجع تقلید با اشاره استقبال مردم از راهپیمایی ۲۲بهمن باز عنوان كرد: طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیشتر از پیش در جهت حل مشكلات خصوصاً مشكلات اقتصادی مردم بكوشند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: كتابخانه های عمومی باز به اندازه مساجد حائز اهمیت هستند و یكی دیگر از مشكلات ما كم بودن زمان مطالعه میان مردم است. البته بنظر می رسد متأسفانه گرانی اخیر كاغذ باز تأثیرات مخربی بر سوژه فرهنگ خواهد گذاشت.
دفتر آیت الله العظمی صانعی مقصد بعدی شهردار تهران بود. این مرجع تقلید در دیدار با شهردار تهران بر لزوم كوشش برای بهبود وضعیت محیط زیست در تهران تاكید كرد و اظهار داشت: هوای تهران از آن همه مردم است و هیچ كس حق ندارد در امتداد منافع خودش به هوایی كه مال مردم است ضرر برساند.
آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با حناچی ضمن بااهمیت خواندن مشكلات مستضعفین پایتخت، كسب رضایت مردم توسط شهرداری را كار بسیار بزرگی دانست و اشاره كرد: اداره كردن شهری مثل تهران كم از اداره كردن یك كشور ندارد.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حتی قبولاندن این واقعیت به مردم كه شهرداری در حد توان تلاشش را كرده، كار بسیار بزرگ و سختی است.
آیت الله العظمی سبحانی باز سوژه لطمه های اجتماعی و تكدی گران را یكی از معضلات اصلی پایتخت دانست و ضمن تاكید بر اهمیت جایگاه شهردار تهران، اظهار داشت: در بحث ساخت سازها لازم است برخی حقوق حفظ شود، بعنوان مثال كوشش كنید تا همسایه ها در خیابان كشی یا تجدیدبنا اذیت نشوند. مواردی از این قبیل پیش می آید كه یك برج بلند كنار یك ساختمان معمولی ایجاد می شود و بناهای اطراف برج، خالی از ارزش می شوند.
ایشان مدیریت یك شهر بزرگ با جمعیت انبوهی از گونه ها و اقشار مختلف را كار بسیار سختی خواند.
شهردار تهران و تیم همراهش نماز جماعت مغرب وعشاء را به امامت آیت الله العظمی سبحانی اقامه كردند و از آن جا راهی دفتر آیت الله بیات زنجانی شدند.
آیت الله العظمی بیات زنجانی باز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب یك فرد متخصص در حوزه شهری بعنوان شهردار و تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در آماده سازی پایتخت و برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب، اشاره كرد: مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن حضور و استقبال خودرا به خوبی نشان دادند و این خوشحال كننده بود، چونكه ما همگی دلسوز انقلابیم و قلبمان برای آن می تپد.
حناچی درانتها این سفر یك روزه در مؤسسه آیت الله شهرستانی باز حاضر شد و سپس بازدید از موزه این مؤسسه، او را در جریان اقدامات و برنامه های نظام مدیریت شهری در پایتخت قرار داد و از فعالیت های این روحانی در فرهنگ سازی قدردانی نمود.
آیت الله شهرستانی در این دیدار به اهمیت حقوق مردم در مدیریت شهری و تبیین نقطه نظرات آیت الله العظمی سیستانی در این خصوص پرداخت.
محمدرضا جوادی یگانه معاون امور فرهنگی و اجتماعی، پوریا سوری سرپرست مركز ارتباطات شهرداری و حجت الاسلام صادق زاده رئیس مركز فعالیت های دینی شهرداری تهران باز حناچی را در این سفر همراهی كردند.

5.0 / 5
4322
1397/11/26
22:10:54
تگهای خبر: اقتصاد , پایتخت , توسعه , خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی