وزیر جهاد كشاورزی در حاشیه جلسه دولت اعلام كرد

علت افزایش قیمت سیب زمینی

علت افزایش قیمت سیب زمینی مبل زیبا: وزیر جهاد كشاورزی بارش باران را همچون دلیلهای تأخیر در كشت سیب زمینی عنوان نمود.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره دلیلهای افزایش قیمت برخی اقلام كشاورزی همچون سیب زمینی اظهار نمود: در مقطعی فصل كشت سیب زمینی به خاطر بارش ها با تأخیر مواجه گردید و سیب زمینی مقداری با تأخیر وارد بازار شد. با این وجود وضعیت تولید به لطف خدا خوب بوده است.
وی با تاكید بر اینكه وظیفه دولت مدیریت تولید محصولات كشاورزی است نه توزیع، یعنی ما برویم و در مغازه ها بایستیم؟ اشاره كرد: در ارتباط با نهاده های دامی كه مسئولیت تولید، تأمین و پایش رسیدن این نهاده ها بر عهده دولت می باشد، از وضعیت خوبی برخوردار هستیم كه نتیجه آنرا نیز در قیمت نهایی مرغ مشاهده می نماییم.
وزیر جهاد كشاورزی همین طور در پاسخ به پرسشی درباره اینكه آیا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت مرغ دارد با اشاره به اینكه دولت فی البداهه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولی ندارد، اشاره كرد: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت مرغ ندارد اما به سبب افزایش سطح عمومی قیمت ها امكان دارد گاهی اوقات در شاخه ای از تولید این نیاز حس گردد كه قیمتی كه قبلاً در ستاد تنظیم بازار تعیین شده مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
حجتی افزود: مثلاً درباره شیر، با عنایت به افزایش قیمت علوفه، بعد از درخواست تولیدكنندگان و انجام بررسی های لازم در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، به یك جمع بندی رسیدیم و افزایش قیمت در این بخش تصویب و ابلاغ گردید.
وی اظهار داشت: درباره سایر محصولات كشاورزی و كالاها نیز وضعیت به همین صورت است.




منبع:

5.0 / 5
4483
1398/04/13
18:04:35
تگهای خبر: بازار , تولید , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی