دادستان عمومی و انقلاب مركز خوزستان:

ساخت و ساز حاشیه رودخانه ها در شورای بیت المال كشور بررسی می شود

ساخت و ساز حاشیه رودخانه ها در شورای بیت المال كشور بررسی می شود به گزارش مبل زیبا دادستان عمومی و انقلاب مركز استان خوزستان اظهار داشت: در مورد ساخت و سازهای حاشیه رودخانه های استان، در شورای بیت المال كشور تصمیم گیری می شود.



به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، عباس حسینی پویا اظهار داشت: در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، از نماینده حقوقی سازمان آب و برق استان خواستم تا گزارش مكتوبی از ساخت و سازهای حاشیه رودخانه های استان تهیه و به دبیرخانه این شورا ارسال نماید تا بعد از جمع بندی مستندات و ارجاع به شورای حقوق بیت المال كشور، در مورد این پروژه ها تصمیم گیری و به وزارت كشور و استانداری اطلاع رسانی شود.
وی خاطرنشان كرد: با عنایت به اتفاقات فروردین ماه امسال و احتمال وقوع سیل در سال های آینده، باید محل هایی كه در سیل امسال گرفتار صدمه شدند، بررسی و بعد از نقطه یابی دقیق مناطق بحران زا، دستور منع ساخت و ساز در این مناطق صادر شود و این نقاط به محل امن تبدیل گردد.
وی اضافه كرد: همینطور در این نشست، یك پروژه گردشگری مورد بررسی قرار اظهار داشت كه مقرر شد باتوجه به اینكه زمین در مالكیت سرمایه گذار قرار بگیرد، پروژه ادامه یابد و اداره محیط زیست هم مكلف شد تا آخر زمان اجرای طرح، بر روند آن نظارت كند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آنرا سریعاً به دبیرخانه شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان اعلام كند.
دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان همینطور اظهار نمود: زمین های خالی مورد طمع معارضان و زمین خواران قرار می گیرد و دولت باید با بررسی نیازها و ظرفیت های منطقه، نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نیاز در این اراضی اقدام نماید.
حسینی پویا اظهار داشت: مزایده و واگذاری اراضی ملی و مناطق حفاظت شده ممنوع می باشد و هر اقدامی در مورد این زمین ها باید با درخواست ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان صورت گیرد.
وی اضافه كرد: هر طرحی امكان دارد ابتدا با مقاومت هایی از جانب افراد محلی روبرو شود اما باتوجه به احتمال تعرض به این زمین ها، نگه داشتن آن به صورت بایر مصلحت نیست.

5.0 / 5
3998
1398/07/17
22:17:56
تگهای خبر: خانه , دولت , سازمان , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی