گزارش مهر از باران چندساعته در خوزستان؛

باران اهواز را غرق كرد

باران اهواز را غرق كرد به گزارش مبل زیبا همان گونه كه پیشبینی می شد باران چندساعته ای كه در اهواز بارید، سبب آب گرفتگی گسترده در این شهر شد و عبور و مرور را برای مردم سخت كرد.



خبرگزاری مهر - گروه استان ها: این قصه تكراری اهواز است كه با اندكی بارانی، مردم باید شاهد غرق شدن شهر در فاضلاب، آب گرفتگی های گسترده معابر، هجوم بیماران به بیمارستان ها به علت تنگی نفس و قطع برق باشند.
عصر روز گذشته باران در اهواز بارید و این شهر را به استخر فاضلاب تبدیل كرد و متولیان امر هم فقط مشكلات را گردن آن سازمان و آن اداره انداختند. مسؤلان هم چكمه پوشیدند و درحالی كه لنز دوربین های روابط عمومی هایشان به سمت آنها نشانه رفته بود، خویش را به آب زدند. این قصه تكراری هرساله اهواز است كه هنگام بارش رحمت الهی برای مردم به نمایش درمی آید.
كاش مسئولانی كه شب به دل آب می زدند، در جلسات كه هرساله برگزار می گردد این گونه به دل مشكلات می زدند و برای مشكل آب گرفتگی و فاضلاب هنگام بارندگی چاره اندیشی می كردند نه اینكه هواداران آنها با ارسال عكس هایشان هنگام حضور در وسط آب با چكمه و بارانی، نمك به زخم مردم گرفتار در آب گرفتگی و بوی تعفن فاضلاب بپاشند.
باران ۵۹ میلی متری در اهواز
در همین زمینه مدیركل هواشناسی خوزستان در مورد شرایط جوی اهواز اظهار داشت: در ساعت دو صبح امروز میزان رطوبت در اهواز به ۹۴ درصد رسید.

محمد سبزه زاری اضافه كرد: همینطور میزان دمای اهواز در این مدت هم به ۲۰ درجه رسید.
وی در مورد میزان بارش باران هم اظهار داشت: در شامگاه دوشنبه میزان بارش در ایستگاه فرودگاه اهواز ۵۹ و یك میلی متر به ثبت رسید.
مدیركل هواشناسی خوزستان همینطور در مورد طوفان های تندری كه شامگاه دوشنبه اهواز را در بر گرفت و سبب باران شدید شد هم اظهار داشت: این طوفان باعث شد كه در مدت نیم ساعت بیشتر از ۳۷ میلی متر باران در اهواز ببارد.
سبزه زاری افزود: از چند روز گذشته هشدارهای لازم برای بارش و باران در استان صادر و از راه فضای مجازی و شبكه های مختلف این اخطاریه ها اطلاع رسانی شده است.
هشدارهای لازم داده شده بود
همچنین مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان كه هم زمان معاون منابع انسانی استانداری خوزستان هم هست، اظهار نمود: از شهریورماه امسال تمامی هشدارهای لازم به دستگاه های اجرایی استان در مورد وقوع سیل و بارش های شدید در استان صادر و از چند روز گذشته هم اخطاریه های گوناگونی در مورد بارش و آب گرفتگی معابر صادر شده بود.

كیامرث حاجی زاده اضافه كرد: زیرساخت شهر اهواز مشكل دارد و سیستم دفع فاضلاب در این شهر وجود ندارد و نیاز است كار بسیار جدی در این خصوص صورت گیرد.
شبكه دفع فاضلاب وجود ندارد
این در حالی است كه شهردار اهواز در مورد شرایط اهواز در باران اظهار داشت: كانال های آب های سطحی اهواز پاسخگوی بارش های بالای ۱۵ میلی متری نیست و شبكه دفع فاضلاب وجود ندارد.
موسی شاعری اضافه كرد: با وقوع بارش ها در اهواز تمامی نیروها مشغول به خدمت رسانی شدند و با همكاری مشترك با شركت آبفای اهواز در حال جمع آوری آب های سطحی و رفع مشكل در سطح شهر هستیم.
وی افزود: با وقوع بارش باران ناوگان تاكسیرانی كه بخش خصوصی هستند بعضی از آنها به دلیل بارندگی كار نمی كنند اما ناوگان اتوبوس رانی با تمام توان وارد عمل شد اما اهواز با كمبود اتوبوس روبروست و ما احتیاج به ۸۰۰ تا یك هزار اتوبوس داریم. خسارت ۷.۵ میلیارد تومانی به برق اهواز از جانب دیگر توفان و بارندگی شدید دیشب، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیوت تومان به تاسیسات برق اهواز خسارت زد. مدیر روابط عمومی شركت توزیع برق اهواز اظهار داشت: عمده خسارتهایی كه به شبكه برق خسارت ۷.۵ میلیارد تومانی طوفان به برق اهوازكلانشهر اهواز وارد شده ناشی از برخورد اشیاء خارجی به شبكه توزیع برق بوده است. علیرضا شكرخدایی اضافه كرد: این توفان باعث شكسته شدن شاخه برخی درختان و در مواردی سقوط درخت، سقوط بیلبوردهای تبلیغاتی، خسارت به تاسیسات برق در نقاط مختلف این كلانشهر شد. وی هرس نشدن درختان در اهواز را از مهمترین عوامل خسارت به شبكه برق عنوان و خاطرنشان كرد: شركت توزیع برق اهواز تابحال ۱۵ هزار درخت را هرس كرده در حالیكه این وظیفه شركت نبوده است. مدیر روابط عمومی شركت توزیع برق اهواز اظهار داشت: این شركت چهار هزار كیلومتر شبكه فشار متوسط و ۶ هزار كیلومتر شبكه فشار ضعیف دارد كه ۱۴ هزار ترانس برق در طول این شبكه كار برق رسانی و توزیع برق را انجام می دهند. به قول شكرخدایی هم اكنون تنها ترانس برق مشكل دارد كه در حال تعویض آنها هستیم. شركت توزیع برق اهواز شامل شهرستانهای اهواز، كارون و باوی است و ۶۰۰ هزار مشترك برق دارد.
تداوم عارضه تنگی نفس
مشكلات تنفسی مردم هنگام بارش باران های پائیزی در اهواز هم به معضلی جدی و تكراری تبدیل گشته است و این باز هم پس از باران، بیمارستان های اهواز با هجوم بیمارانی روبرو شده كه نفس آنها پس از باران تنگ شده است و به سختی تنفس می كنند.

گفته می شود در ۴۸ ساعت گذشته بیشتر از چهار هزار و ۴۰۰ نفر تنها در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی اهواز كه شامل چند شهرستان است، به دلیل عارضه تنگی نفس مراجعه نموده اند و سبب ازدحام فراوان در بیمارستان های اهواز شده است.
مسئولان استان خوزستان كه در چند سال گذشته ثابت كرده اند هیچ راهكاری برای حل بحران و مشكلات و معضلات ندارند، این دفعه هم به رغم جلسات مكرر و فراوان از مهار این پدیده عاجز ماندند و در نهایت به صورت قاطع هیچ كدام از آنها مشخص نكردند كه علت تنگی نفس مردم اهواز هنگام بارش باران پائیزی وجود درختی به نام كونوكارپوس است یا فلرهای نفتی كه خوزستان را در آغوش گرفته اند.


5.0 / 5
4131
1398/08/08
09:38:19
تگهای خبر: دستگاه , سازمان , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی