هداوند خبر داد؛

تدوین بسته شیوه های فرزندپروری برای والدین دانش آموزان استثنایی

تدوین بسته شیوه های فرزندپروری برای والدین دانش آموزان استثنایی مبل زیبا: معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین بسته شیوه های فرزندپروری مثبت برای والدین دانش آموزان استثنایی آگاهی داد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۵۷ مشاور کشوری برای اجرائی سازی این بسته، آموزش خواهند دید. وی با اعلان اینکه در عصر کرونا بستر اصلی آموزش ها بوسیله فضای مجازی و شبکه شاد است اظهار نمود: علاوه بر آموزش های مجازی، آموزش های منزل محور و ارسال درس نامه نیز در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد و شبکه شاد نیز با پیگیری های آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شده است. وی اظهار داشت: هم چنین برای دانش آموزان استثنایی که از داشتن وسایل ارتباطی هوشمند برای دسترسی به شبکه شاد محروم بودند بوسیله مشارکت سازمان آموزش پرورش استثنایی و ادارات کل استانها وسیله ارتباطی هوشمند تهیه شد. هداوند در ادامه اظهار نمود: جهت دسترسی معلمان و دانش آموزان به محتوای آموزشی استاندارد، ۸ هزار محتوای استاندارد تولید شده است که تا حالا ۶ هزار محتوا در کانال های آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد بارگذاری شده است. معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی با بیان برخی تفاوت های آموزش و پرورش استثنایی با آموزش و پرورش عادی، اظهار داشت: آموزش و پرورش عادی از برنامه درس ملی بهره می گیرد و آموزش و پرورش استثنایی برنامه درسی انطباق یافته دارد. وی اظهار داشت: نظام آموزشی آموزش و پرورش عادی ۴ دوره رسمی دارد و آموزش و پرورش استثنایی ۶ دوره رسمی دارد و دوره پیش دبستانی برای آموزش و پرورش استثنایی دوره ای رسمی است و علاوه بر دوره های موجود در آموزش و پرورش عادی دوره های پیش حرفه ای و حرفه ای هم در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد. وی ادامه داد: ارزیابی آموزش و پرورش عادی نتیجه محور است اما ارزیابی آموزش و پرورش استثنایی پروسه محور است و قوانین آموزش و پرورش استثنایی انعطاف بیشتری دارد. هداوند در ادامه اظهار داشت: آموزش و پرورش عادی از کتاب های رسمی استفاده می نمایند اما آموزش و پرورش استثنایی در کنار استفاده از کتاب های عادی برای دانش آموزان با هوشبهر عادی برای سایر دانش آموزان کتاب های ویژه دارد و ماهیت کار در آموزش و پرورش عادی حرفه ای است و در آموزش و پرورش استثنایی، تخصصی و حرفه ای است. معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به بسته مداخلات به هنگام طلایی اظهار نمود: این بسته با هدف پوشش حداکثری و مداخلات استاندارد و بموقع اجرائی شد و آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در اجرای این بسته پیشرو است. هداوند در ادامه با اشاره به ۴ محور همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: نخستین محور همکاری، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان است، محور دوم، آموزش و پرورش دانش آموزان دیرآموز است که در سنجش بدو ورود به دبستان شناسایی می شوند ولی اقدامی روی آنها صورت نمی گیرد. وی اظهار داشت: محور سوم همکاریهای مشترک، آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر است و محور چهارم توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری خصوصاً بحث کلاس مرجع و معلم مرجع است. او در آخر اشاره کرد: هم چنین نوآموزان دارای نشانگان مشکلات ویژه یادگیری در طرح سنجش امسال شناسایی می شوند تا بوسیله مداخلات به هنگام از افت تحصیلی آنان جلوگیری شود.


منبع:

1400/02/21
14:13:32
0.0 / 5
764
تگهای خبر: استاندارد , تخصص , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی