در نشست كمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر پیشنهادی صمت

پورابراهیمی: وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمركز جنگ اقتصادی می باشد

پورابراهیمی: وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمركز جنگ اقتصادی می باشد مبل زیبا: رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمركز جنگ اقتصادی می باشد، بنابراین باید با رویكرد و نگاه ویژه ای در این وزارتخانه وارد شد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا محمدرضا پورابراهیمی در نشست با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه های اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه های مختلف اظهار نمود: بعنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و امروز، استنباط ما این است كه آنچه در حوزه تصمیمات و اقدامات آقای رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس و دولت بوده با یك نگاه بلند و رویكرد اثرگذاری در حوزه مجموعه فعالیت های بوده كه در اقتصاد كشور بتواند موثر باشد.
وی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه اعتماد به رحمانی بالاست و به همان میزان از وی انتظار است، اظهار داشت: شرایط خاص و سختی داریم كه باید پشت سر گذاشت.

پورابراهیمی اضافه كرد: ما جنگ اقتصادی را در پیش داریم و یكی از پیشانی های مستقیم آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دشمن روی این حوزه تمركز دارد، بنابراین در جنگ اقتصادی حتما باید با رویكرد و نگاه ویژه وارد شوید.

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان كرد: پس از ادغام وزارت بازرگانی در حوزه صنعت، برخلاف تصور بعضی ها كه وزارت صنعت را در رابطه با كمیسیون صنایع می دانند، اما ما اصلا وضعیت را اینگونه نمی دانیم و اعتقاد داریم نیمی از ماموریت های وزارت صمت در بخش بازرگانی داخلی و خارجی مربوط به كمیسیون اقتصادی می باشد.

پورابراهیمی عنوان كرد: تا زمانی كه موضوعات اساسی بخش صنعت شامل مسائل بانكی، ارز، مالیات، صندوق توسعه ملی و... كه در حوزه وابسته به اقتصاد است، حل نكنید، اصلا صنعتی نداریم.

وی افزود: برای موفقیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ۸۰ درصد ماموریت ها در ارتباطات مستقیم با كمیسیون اقتصادی مجلس است.

نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعضای متخصص، توانمند و با تجربه ای برخوردار می باشد كه تمام ظرفیت خویش را در اختیار وزیر صمت قرار داده كه بتواند موفق عمل كند و در مقابل انتظار داریم به تدریج آثار ناشی از این ارتباط را شاهد باشیم.

پورابراهیمی تصریح كرد: مهمترین تصمیمات اقتصادی كشور در حوزه قانونگذاری و نظارت در كمیسیون اقتصادی در حال انجام می باشد و این ظرفیت در اختیار وزارت صمت قرار می دهیم.

به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، رضا رحمانی وزیر پشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این نشست اظهار نمود: یكی از سیاست های راهبردی كه در شرایط تحریم باید صورت گیرد، انسجام است، بنابراین با مجلس بخصوص كمیسیون های خودمان و بخش خصوصی باید روابط تنگاتنگی داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینكه كمیسیون اقتصادی مجلس را از بهترین و موثرترین كمیسیون ها می دانیم كه باید از ظرفیت آنها در پیشبرد كار و موفقیت استفاده كرد، اضافه كرد: امیدواریم در تعامل با مجلس بتوانیم انتظارات را برآورده سازیم.

وی خاطرنشان كرد: مشكلات را می دانیم و در مرحله اول باید تامین مایحتاج عمومی مردم، تنظیم بازار و صادرات را توجه قرار داده و مجلس هم در این زمینه به ما كمك نماید.

رحمانی با اشاره به دغدغه اعضای كمیسیون اقتصادی در حوزه خودرو اظهار داشت: ۷۰ درصد خودروهای تولید ما تا بیشتر از ۸۰ درصد داخلی سازی شده است.

وی با تاكید بر اینكه برنامه های ضربتی نیاز داریم عنوان كرد: در شرایط جدید حتما باید به سراغ طرح های ضربتی برویم، مباحث توسعه صادرات هم باید مدنظر قرار داده و صادرات به ۵۲ كشور آفریقایی و ۱۵ كشور همسایه را توجه نماییم.



5.0 / 5
4343
1397/08/01
22:43:21
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بازرگانی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی