رئیس سازمان دامپزشكی:

واكسن های دامی با هر شرایطی تامین می شوند

واكسن های دامی با هر شرایطی تامین می شوند مبل زیبا: رئیس سازمان دامپزشكی با اشاره به تمهیدات این سازمان در مقابل اعمال تحریم ها اظهار داشت: كارخانجات داروسازی بیشتر از هفت ماه ذخیره سازی دارند و در حوزه واكسن دامی كه بسیار حائز اهمیت می باشد باز برای بیشتر از دو سال مواد اولیه تامین شده است. در دو سال آینده باز با هر شرایطی واكسن های دامی تامین می شوند.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، علیرضا رفیعی پور در حاشیه جلسه مدیران كل سازمان دامپزشكی كشور كه امروز (۲۴ آبان ماه) در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه واردات بیشتر از ۹۰ درصد نهاده های دامی كشور از خوزستان انجام می شود، اظهار نمود: در استان خوزستان به سبب مرزی بودن با استانها و كشورهای دیگر، در حوزه های مختلف مسئولیت همكاران در حوزه امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و تجارت بین المللی صد برابر است.
رئیس سازمان دامپزشكی بیان كرد: در سازمان دامپزشكی هفت هزار نیروی فعال در حال خدمت هستند و ۳۱ هزار همكار باز در بخش خصوصی و زیر نظر سازمان دامپزشكی فعالیت می نمایند. در مجموع ۳۸ هزار نفر درحوزه تخصصی دامپزشكی برای امنیت غذایی، امنیت اقتصادی، بهداشت عمومی و تجارت بین المللی در كشور تلاش می كنند.
رفیعی پور با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح كشور، اظهار داشت: پارسال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارت جبران ناپذیری به كشور وارد كرد اما در آبان ماه سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیشتر از ۹۵ درصد كاهش داشته است.
وی ادامه داد: در آبان ماه پارسال كانونهای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیشتر از ۱۲۰ كانون بوده است اما حالا تعداد كانونهای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۱۰ كانون است و میزان كانون بیماری در خوزستان صفر بوده است. هم اكنون این بیماری در استانهای اصفهان، چهار محال و بختیاری و در تهران گزارش شده است.
رئیس سازمان دامپزشكی عنوان كرد: اقداماتی كه طی پارسال انجام شد، سبب شد كه بیشتر از ۳۰ تا ۷۵ درصد در حوزه كنترل بیماریهای دامی مشترك با انسان كاهش داشته باشیم. همین طور امسال كانونهای بیماری تب برفكی بیشتر از ۳۷ درصد كم شد.
وی ادامه داد: امسال در حوزه بیماری تب مالت، هاری و سیاه زخم باز بیشتر از ۵۰ درصد كاهش بیماری داشتیم.
رفیعی پور با اشاره به اینكه طی پارسال میزان بیماری های مشترك انسان و دام كاهش چشمیگری داشته اند، اظهار نمود: تولیدات فرآورده های دامی در كشور بیشتر از ۱۴ میلیون تن در سال است. بدین سبب اگر دام یا مرغ آلوده به بیماری باشند، بیماری به فرآورده منتقل میگردد و امكان دارد طغیان بیماری در انسان و دام را داشته باشیم اما با همت انجام شده، این میزان تولید را نظارت كرده ایم و غذای سالم، باكیفیت و بهداشتی تولید شده است.
رئیس سازمان دامپزشكی اظهار داشت: برای كنترل و مراقبت از برخی بیماری ها تنها رسانه ها كمك كننده هستند. برای مثال بیماری تب كریمه كنگو، یك بیماری مرگ آور است اما هنوز دامپزشكی دنیا نتوانسته است برای تشخیص، درمان و تهیه واكسن این بیماری كاری كند. حوزه فعالیت رسانه برای اطلاع رسانی درباب بیماری تب كریمه كنگو و بیماری تب مالت بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با اشاره به تاثیر اعمال تحریم ها بر سازمان دامپزشكی، عنوان كرد: پیش از اعمال تحریم ها و از اوایل امسال سازمان دامپزشكی سفارشهای بیشتری داشته است و بیشتر از ۲۲ درصد افزایش واردات نهاده های دامی داشته ایم. یعنی انبارهای سازمان دامپزشكی برای تامین خوراك دام، طیور و آبزیان بیشتر از ۲۲ درصد افزایش داشته اند.
رفیعی پور افزود: كارخانجات داروسازی باز بیشتر از هفت ماه ذخیره سازی دارند و در حوزه واكسن دامی كه بسیار حائز اهمیت می باشد باز برای بیشتر از دو سال مواد اولیه تامین شده است. در دو سال آینده باز با هر شرایطی واكسن های دامی تامین می شوند.
وی با اشاره به اینكه بیشتر از ۹۵ درصد از دارو و واكسن دامی در كشور تولید می شود، اظهار داشت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد واكسن طیور باز تولید داخلی است. پیش بینی شده كه واكسن طیور برای ۱۸ ماه وارد كشور شود و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. ۹۵ درصد داروی طیور باز در كشور تولید میگردد.
رئیس سازمان دامپزشكی اظهار داشت: در حوزه گوشت قرمز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیاز كشور وارد میگردد كه شامل حدود ۱۵۰ هزار تن است.
وی با اشاره به ذخایر نهاده های دامی باز اظهار نمود: هم اكنون دو میلیون تن ذخایر استراتژیك نهاده های دامی در بندر امام موجود است.
رفیعی پور با اشاره به بیماری لكه سفید میگو بیان كرد: طی دو پارسال با اقداماتی كه انجام شده، از طغیان بیماری لكه سفید رهایی یافتیم. امسال باز در بعضی استانها به صورت محدود تعدادی كانونهای استخر بیماری لكه سفید مشاهده شده است.
وی درباب مقرر شدن دریافت هزینه واكسن تب برفكی از دامداران كه به صورت بلاعوض در اختیار دامداران قرار داده می شد، اظهار داشت: تامین واكسن تب برفكی برای دامداران اولویت اصلی ما است. هم اكنون صددرصد دام سبك به صورت بلاعوض واكسینه میگردد اما در حوزه دام سنگین با اولویت، دامداری های صنعتی تنها هزینه واكسن را پرداخت می كنند كه این سوژه مدیریت میگردد. برای واكسینه كردن دام سنگین عشایر با سازمان عشایری كشور مذاكره شده است تا تامین اعتبار شود. در حوزه دام روستایی باز با استانداران مذاكره شده است و خیلی از استاندارن تامین هزینه كرده اند و مشكلی وجود ندارد.



5.0 / 5
4642
1397/08/24
23:58:26
تگهای خبر: اقتصاد , امنیت , انبار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی