وزیر صنعت تاكید كرد:

گردش مالی معادن باید در استان خودشان باشد

گردش مالی معادن باید در استان خودشان باشد به گزارش مبل زیبا طبق تاكید وزیر صنعت، با عنایت به اینكه معادن ایران به صورت معمول در مناطق محروم قراردارند، لازم است كه به این مناطق توجه ویژه صورت گرفته و از نیروی انسانی تا گردش مالی آنها از همان استان ها باشد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، امروز (یكشنبه) مجمع سالیانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در محل این سازمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همینطور اعضای هیات مدیره این سازمان برگزار گردید.
در این مراسم خداد غریب پور - رئیس هیات عامل ایمیدرو - اظهار داشت: ۱۴.۵ میلیارد دلار طرح معدنی را اجرایی كرده و ظرفیت های جدید سرمایه گذاری را ایجاد خواهیم كرد. علاوه براین با برنامه ریزی های انجام شده دیگر سرمایه گذاری های موازی انجام نمی شود و فعالیت ها و پروژه ها در چارچوب یك زنجیره انجام می پذیرند.
همینطور رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - هم با بیان دو خواسته این وزارتخانه در ارتباط با معادن اظهار داشت: همچون مواردی كه هم اكنون به آن تاكید فراوان داریم، توجه به مناطق محروم است. حالا سیاستی ابلاغ گردیده كه خواهان آن شده ایم كه برای معادن و صنایع معدنی، از همان مناطق نیرو جذب و استخدام شوند، باید گردش های مالی استان ها در همان استان صورت گیرد و ضرورتی ندارد كه همه حساب ها و سپرده ها در بانكهای تهران باشد. همینطور تامین و تدارك همه ملزومات این معادن از همان استان ها تامین گردد.
او همینطور اعلام نمود: تا سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیارد دلار واردات را تبدیل به ساخت داخل خواهیم كرد.
رحمانی همینطور در حاشیه این مجمع در جمع خبرنگاران، از كاهش تعداد خودرو های خوابیده در كف خودروسازان بزرگ اطلاع داد و اظهار داشت: دو شركت بزرگ خودروسازی تا چندی قبل، بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در كف پاركینگ داشتند اما هم اكنون تعداد خودرو های ناقص كاهش یافته است كه نشان داده است چاره این مشكل پیدا شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عوارض صادرات مواد خام معدنی، اظهار نمود: در وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات مواد معدنی عده ای معتقدند كه خام فروشی مواد معدنی اتفاق خواهد افتاد؛ ازاین رو باید با وضع عوارض از این خام فروشی جلوگیری شود. هر كجا كه تشخیص دهیم ماده معدنی تولیدی مورد نیاز صنایع داخل نیست، حتما عوارض صادرات را اصلاح خواهیم كرد.



5.0 / 5
4575
1398/06/31
21:04:16
تگهای خبر: استخدام , پرده , تجارت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی