توصیه كارشناسان بازار جهانی

منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید

منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید مبل زیبا: مفسرین بین المللی می گویند حالا كه شیوع ویروس كرونا در اروپا و آمریكا جدی شده و بانك مركزی آمریكا احیانا در نشست هفته جاری خود نرخ های بهره را به صفر می كاهد، ممكنست فرصت بزرگی برای خرید طلا باشد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، طلا نتوانست از ریزش هفته گذشته بازارهای مالی كه روز پنج شنبه به اوج خود رسید، جان سالم در ببرد و قربانی فروش گسترده از طرف سرمایه گذارانی شد كه به دنبال جبران ضرر در بازارهای دیگر بودند.
بگفته رایان مك كی، استراتژیست كالا در شركت "تی دی سكیوریتیز"، طلا همچنان گرفتار فشار فروش برای تهیه نقدینگی خواهد بود. وقتی ما روزهای وحشتناكی در بازارهای سهام می بینیم، طلا همسو با سهام ضعیفتر معامله می شود، برای اینكه صندوق های سرمایه گذاری طلا را برای پوشش و جبران ضرر در بازارهای دیگر به فروش می رسانند.
قیمت طلا هفته گذشته ۱۷۲ دلار معادل بیش از ۹ درصد سقوط كرد كه بزرگترین كاهش هفتگی این فلز باارزش از سال ۲۰۱۱ بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریكا ۷۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۴.۶ درصد كاهش پیدا كرد و در ۱۵۱۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد
كارولین بین، اقتصاددان ارشد كالا در شركت "كپیتال اكونومیكس" در این زمینه به كیتكونیوز اظهار داشت: فروش گسترده در بازار تمامی ندارد. گروه بازار ما انتظار دارد روند ریزش بازارهای سهام تا زمانی كه معلوم شود اوضاع بحرانی شیوع ویروس كرونا به انتها رسیده است، ادامه پیدا كند. ممكنست در چند هفته آینده قیمت طلا كاهش بیشتری پیدا كند، برای اینكه مردم به پول نقد نیاز دارند.
دورنمای بلندمدت طلا با اقدام بانك مركزی آمریكا در كاهش نرخ های بهره و تدابیر محرك اقتصادی قوی است.
بگفته مفسرین، عوامل بنیادین طلا از نظر بلندمدت فعلا در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و فرصت خرید خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد.
مهمترین رویداد هفته جاری برای بازار طلا، نشست بانك مركزی آمریكا خواهد بود كه بعدازظهر چهارشنبه به كار خود اختتام می دهد و بنظر می رسد سیاستگذاران آمریكایی آماده هستند نرخ های بهره را به صفر كاهش دهند و سیاست های تسهیلی اعلام كنند. ابزار دیده بان فدرال CME نشان میدهد بازارها روی كاهش ۱۰۰ واحدی نرخهای بهره ۸۰ درصد حساب می كنند.
همین طور همه نگاه ها به شیوع ویروس كرونا در آمریكا و اروپا و لطمه های اقتصادی ناشی از آن دوخته شده است. افزایش روزانه موارد مبتلاشدن به ویروس كرونا عامل مهمی است كه بازارها به نظاره آن نشسته اند.
موضوع مهم دیگر تعطیلی كسب و كارهاست. شركت كپیتال اكونومیكس پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی آمریكا برای سه ماهه دوم امسال را مورد تجدیدنظر نزولی قرار داد و انتظار دارد رشد اقتصادی این كشور در سه ماهه چهارم بهبود پیدا كند.
طبق گزارش كیتكونیوز، هفته جاری آمار اقتصاد كلان مهمی منتشر نمی گردد و ویروس كرونا اصلی ترین عامل موثر بر بازارها همچون بازار طلا خواهد بود.



5.0 / 5
3143
1398/12/25
23:16:46
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی