ماسك، اولویت اول دریافت ارز نیمایی

ماسك، اولویت اول دریافت ارز نیمایی به گزارش مبل زیبا طبق جدیدترین تصمیات كارگروه تنظیم بازار، واردات ماسك اولویت اول دریافت ارز نیمایی است. همینطور صادرات مواد اولیه این كالا تا اطلاع ثانوی ممنوع و تعرفه واردات آن هم ۵۰ درصد كاهش یافته است.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، طبق تصمیمات هشتادمین جلسه كارگروه تنظیم بازار صادرات مواد اولیه تولید ماسك های پزشكی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام گردید.
همینطور با عنایت به درخواست نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تعرفه واردات انواع ماسك از ۵۵ درصد به ۵ درصد تعدیل شده و اولویت ارزی آن از اولویت هفت به یك در گروه دو یعنی برای دریافت ارز نیمایی تغییر كرده است.
تولیدكنندگان محصولات سلولزی و شوینده موظف به عرضه حداكثری
در این میان مقرر شده تمام كارخانجات تولیدكننده محصولات بهداشتی و سلامت محور همچون در كارخانجات تولید كننده محصولات سلولزی (دستمال كاغذی و...) و شوینده ها مكلف به تولید سه شیفت و عرضه حداكثری در بازار هستند و در صورت هرگونه كاهش عرضه یا عدم تولید كافی، علاوه بر اقدامات قانونی، استفاده از ابزارهای مدیریت تنظیم بازار مانند رفع ممنوعیت واردات و كاهش تعرفه، بلافاصله در دستور كار قرار خواهد گرفت.
تامین بازار داخل، اولویت مواد اولیه پتروشیمی
در زمینه تأمین مواد اولیه محصولات شوینده در پتروشیمی هم با عنایت به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در خصوص ضرورت تولید حداكثری محصولات بهداشتی به علت رشد غیر متعارف مقادیر تقاضای این محصولات مقرر شده حداكثر تا پیش از جلسه بعدی كارگروه تنظیم بازار، كمیته پتروشیمی تخصصی محصولات پتروشیمی نسبت به در اولویت قرار دادن تأمین مصارف داخلی LAB برای تولید شوینده ها (بر اساس تولید ۳ شیفت با حداكثر ظرفیت) در مقابل صادرات اقدام و پیشنهادهای سیاستی برای تحقق هدف مذكور را به دبیرخانه ارائه نمایند.
كالاهای بهداشتی در گروه یك كالاهای اساسی قرار گرفت
همینطور با عنایت به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در خصوص لزوم نظارت بر چرخه تولید، توزیع و كالاهای بهداشتی همچون ماسك، الكل، شوینده ها و ضدعفونی كننده ها، این كالاها در گروه یك كالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول كنترل قیمت، مبارزه با احتكار، گران فروشی، اختفاء عدم عرضه، كم فروشی خواهند بود و همه دستگاه های نظارتی مكلف هستند با تخلفات مربوطه همچون عدم ثبت موجودی انبارها در سامانه جامع انبارها، همانند سایر كالاهای گروه یك مشمول دستور العمل مبارزه با احتكار برخورد كنند.






5.0 / 5
3558
1398/12/07
17:08:28
تگهای خبر: انبار , بازار , تولید , خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی