حواسمان به صنعت بعد از كرونا هم باشد

حواسمان به صنعت بعد از كرونا هم باشد به گزارش مبل زیبا مركزی نایب رییس اتاق بازرگانی استان مركزی با اشاره به اینكه كرونای اقتصادی مشكلی است كه امسال می تواند مانعی برای تولید و جهش تولید شود، اظهار داشت: باید برای پیشگیری از مشكلاتی كه در اثر كرد. شیوع این بیماری در حوزه اقتصاد ایجاد می شود، برنامه ریزی نمود.


عماد مردانی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری همواره با هدف ایجاد حركت مثبت در كشور انجام می شود كه در مجموع یك خط مشی برای جامعه هدف شعار روشن می كند.
وی ادامه داد: پارسال وضعیت اقتصادی كشور برای بخش تولید خوب بود، چونكه با عنایت به افزایش نرخ ارز بطور قطع واردات كمرنگ شده و اقبال به تولید داخل نمایان و چشم گیر شد.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان مركزی خاطرنشان كرد: متاسفانه مشكلات جنبی كشور همچون عدم صادرات نفت توسط دولت و ارزآوری منجر گردید تا فشارهای همچون فشارهای مالیاتی و تأمین اجتماعی به تولیدكنندگان مضاعف شود.
مردانی با اشاره به اینكه سال جاری هم با گذشت كرونا و سپری شدن دوره آن، كرونای اقتصادی خطر جدی تری است كه بخش تولید را تهدید می كند، افزود: در سال 97 بالغ بر 33 هزار تن حجم واردات كشور از چین بوده و چین شریك اول تجاری ایران به حساب می آید، اما مدتی است كه به علت انتشار كرونا، انتقال كالا از چین به ایران محدود شده و بخش عمده ای از 8 هزار ثبت سفارش استان مركزی در سال گذشته، شامل مواد اولیه و ماشین آلات كارخانجاتی بوده كه از چین وارد می شده و این شرایط می تواند صنایع را در مورد تأمین مواد اولیه و ماشین آلات گرفتار مشكل كند.
وی تصریح كرد: در این شرایط لازم است با یك بررسی عمیق و مناسب این تهدید را پشت سر گذاشت چونكه امسال این مورد یك تهدید جدی برای كشور و صنعت و تولیدكننده به حساب می آید.
نایب رییس اتاق بازرگانی استان مركزی بیان نمود: تأمین منابع درآمدی دولت از محل مالیات و پر كردن چاله های دیگر همچون تأمین اجتماعی یك بخش از موانع جهش تولید است و كرونای اقتصادی هم مبحث دیگری است كه می تواند مانع جدیدی برای تحقق جهش تولید باشد، اما در نهایت باید منتظر اقدام دولتمردان برای جلوگیری از كرونای اقتصادی بود بخصوص اینكه استان مركزی یك استان صنعتی با خانواده كارگری بزرگ است و امكان دارد مسائل مربوط به صنعت تبدیل به تعطیلی واحدهای صنعتی یا بحران های كارگری و این قبیل مسائل شود.



5.0 / 5
3003
1399/01/14
14:08:00
تگهای خبر: اقتصاد , بازرگانی , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی