توقف صعود طلا در مقابل دلار

توقف صعود طلا در مقابل دلار به گزارش مبل زیبا قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر رشد ارزش دلار، كاهش پیدا كرد اما نگرانی ها نسبت به موج دوم انتشار كرونا و روند ضعیف احیای اقتصادی روند كاهش قیمت این فلز پرارزش را محدود كرد.



به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷۲۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. با این وجود بهای معاملات این بازار از آغاز هفته جاری تابحال ۲.۳ درصد افزایش داشته که اولین افزایش هفتگی در چهار هفته گذشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۲ دلار رسید.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، افزایش موارد مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ سبب ریسک گریزی سرمایه گذاران و قویتر شدن ارزش دلار شده که به نوبه خود قیمت طلا را پایین برده است.

شاخص دلار به روند رشد اخیرش ادامه داد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

بازارهای سهام آمریکا بعد از روند صعودی پرقدرتی که به تازگی داشتند، در معاملات روز پنج شنبه بیشتر از پنج درصد سقوط کردند که بدترین روز آنها از اواسط مارس بود. بازارهای سهام آسیایی هم به علت نگرانی ها از شیوع مجدد ویروس کرونا نزول کردند.

قیمت طلا از آغاز سال ۲۰۲۰ تابحال با اقدام بانکهای مرکزی جهان در کاهش نرخ های بهره و رونمایی بسته های محرک مالی گسترده که با هدف تقویت اقتصادهای صدمه دیده از شیوع کرونا صورت گرفته، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا نرخ های بهره خویش را نزدیک صفر کاهش داده و تدابیر محرک مالی را برای محدود کردن صدمات اقتصادی از شیوع کرونا به اجرا گذاشته است. نرخ های بهره پایین به نفع طلا بوده و با کاهش هزینه نگهداری طلا، تقاضا برای خرید این فلز پرارزش را تقویت می کنند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا است، روز پنج شنبه ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳۵.۰۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۹۲۵ دلار و ۴۴ سنت معامله شد. هر اونس نقره ۱.۳ درصد سقوط کرد و در ۱۷ دلار و ۴۸ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین ۰.۷ درصد صعود کرد و به ۸۱۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.




5.0 / 5
2456
1399/03/23
19:48:06
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , دلار , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی