مدیركل امور شاهد و ایثارگران تأكید كرد؛

شناسنامه کارهای مدارس شاهد در امتداد کیفی شدن تدوین شد

شناسنامه کارهای مدارس شاهد در امتداد کیفی شدن تدوین شد به گزارش مبل زیبا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: فهم دقیق از موضوع مهم شناسنامه کارهای آموزشی پرورشی و اجرائی مدارس شاهد و همین طور ضروری دانستن شناسنامه، بر اجرای آن اولویت دارد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، محمدرضا رزاقی در جمع کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران، اظهار داشت: کاری که شما در این اداره کل انجام می دهید عاری از فعالیت شکلی است و در حقیقت به دنبال کیفی سازی برنامه ها و کارهای مدارس شاهد هستید. رزاقی ضمن بیان اینکه تدوین ««شناسنامه کارهای مدارس شاهد»» در امتداد تفکر سیستمی، استاندارد سازی و کیفیت بخشیدن به برنامه ها و کارهای مدارس شاهد صورت گرفته است اشاره کرد: درجهت عملیاتی نمودن شناسنامه ی کارهای مدارس شاهد لازم است گام های اساسی برداریم و نخستین گام درحقیقت «نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه» است. دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اعلان اینکه ««بازدید»» عبارت است از: فعالیتی که طی آن، عملکرد و فعالیت یک سازمان (توسط بخش های درون و یا بیرون سازمان) مورد بررسی، نظارت و ارزیابی قرار می گیرد اظهار نمود: به میزانی که بازدید بصورت آزاد (از قبل هماهنگ نشده) باشد می تواند عملکرد واقعی مدرسه را به وضوح نشان دهد و در صورتیکه بازدید از قبل هماهنگ شده باشد، شاید انحرافاتی صورت گیرد که نتایج را عاری از روایی و اعتبار کند. ایشان سپس اظهار داشت: آنچه در بازدید بسیار مهم و اساسی است، تعیین هدف از بازدید می باشد که در اداره کل امور شاهد و ایثارگران، هدف در مرحله ی اول ««نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه»» کارهای مدارس شاهد توسط مدرسه می باشد. رزاقی با اشاره به اینکه ما دو نوع بازدید داریم بازدید ارزیابی و بازدید نظارتی اشاره کرد: بازدید های ما ««از مدارس شاهد»» از جنس ««بازدید نظارتی»» است. مدیر کل امورشاهد و ایثارگران نظارت را ««نوعی آموزش و ایجاد تسلط نسبت به درک و اجرای کیفی یک سیاست، برنامه و طرح»» دانست و اشاره کرد: در این رویکرد ِاز بازدید، بیش تر به دنبال بررسی میزان درک فاکتورهای یک سیاست یا برنامه، توسط مدیران مدارس می باشیم. وی همین طور در تبیین بازدید هایی که بمنظور ««ارزیابی»» صورت می گیرد اظهار داشت: وقتی تسلط سازمان (مدرسه) نسبت به اجرای یک سیاست، برنامه و طرح کامل شده باشد و اطمینان کامل از اجرای آن شکل گرفته باشد، با ارزیابی به دنبال تعیین «کیفیت» و «کمیت» اجرای سیاست یا برنامه می باشیم. وبدیهی است این نوع از بازدیدها، پس از بازدیدهای نظارتی قابل تحقق و استناد می باشد. رزاقی در انتهای سخنان خود بار دیگر به اهمیت ««شناسنامه کارهای مدارس شاهد»» که با مشارکت جدی مدیران و کارشناسان مدارس شاهد تدوین شده است اشاره نموده و اظهار داشت: شناسنامه مدارس شاهد ابزاری است برای استاندارد سازی کارهای مدارس شاهد که شورای عالی انقلاب فرهنگی آنرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است و هدف غایی از ««بررسی روش اجرای شناسنامه مدارس شاهد»» افزایش تسلط مدیران مدارس به محتوای غنی شناسنامه است و نهایت اینکه ««بازدید نظارتی»» خود نوعی ««کارگاه آموزشی»» برای یادگیری کیفی و عمیق می باشد.


منبع:

1400/09/08
10:46:42
0.0 / 5
512
تگهای خبر: استاندارد , سازمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی