رئیس كمیسیون حمل و نقل اتاق ایران مطرح كرد

نگرانی های صنعت حمل و نقل در ۱۴۰۱

نگرانی های صنعت حمل و نقل در ۱۴۰۱ مبل زیبا: رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تجاری ایران معتقد می باشد، نوسازی ناوگان این بخش که در سال قبل در زمینه جاده ای کلید خورده، باید در دیگر بخش ها نیز دنبال شود.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، علی حسینی اظهار نمود: سال قبل این گفتمان در صنعت حمل و نقل کشور بوجود آمد که لازم است در همه مدهای صنعت، نوسازی ناوگان شکل بگیرد. در وزارت راه و شهرسازی هم این گفتمان تقویت شده و در ناوگان جاده ای توانستیم نسبت به سایر بخش ها، موفق تر عمل نماییم.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: در این سال بخش زیادی از کامیون ها و کشنده هایی که وارد شده و در گمرکات باقی مانده بودند، ترخیص و وارد ناوگان شدند. خوشبختانه این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد جوان شدن سن ناوگان کشور باشیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران طبق اخبار به دست آمده از رفع تحریم های شرکت ماموت که در داخل کارخانه دارد، سخن گفت و افزود: این شرکت از اواخر اردیبهشت و یا اوایل خرداد می تواند روند فعالیت خویش را تقویت کند و محصولات جدید که یورو ۶ است و برند خوبی هم به شمار می آید را در کنار چند شرکت دیگر، وارد بازار کند. اگر این روند در کنار واردات سه سال ساخت ها ادامه پیدا کند، به نظر تا ۵ الی ۶ سال آینده شاهد نوسازی کامل ناوگان جاده ای کشور خواهیم بود. البته نوسازی ناوگان علاوه بر جاده ای باید در سایر حوزه ها هم پیگیری شود.
حسینی درباره بخش ریلی هم با عنایت به این که صنایع بزرگ مانند فولاد وابستگی قابل توجهی به آن دارند هم تصریح کرد: میتوان در صادرات محصولاتی مانند فولاد از بخش ریلی استفاده بهینه کرد، لازم بود مبحث نوسازی را در این عرصه هم جدی بگیریم؛ البته در این بخش آنچه صنایع و بخش ریلی را در سال ۱۴۰۰ اذیت کرد، کمبود دیزل های لوکوموتیو بود. متاسفانه در نیمه دوم سال با پدیده رسوب واگن های بارگیری شده روبه رو شدیم. در این شرایط قرار شد تولیدکنندگان داخلی فعال شوند و نیاز بخش ریلی به این دیزل ها را تأمین کنند. البته با فعال شدن بخش داخلی هنوز قادر به تأمین کل نیاز موجود نیستیم و این مساله را با دولت هم در بین گذاشتیم و درخواست داریم شرایطی را فراهم نمایند تا بتوانیم با وجود تحریم ها دیزل لوکوموتیو را حتی به صورت دست دوم هم وارد نماییم تا نیاز داخل برآورده شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران در حوزه دریایی به پایگاه اتاق ایران اظهار داشت: باید حوزه دریایی را در دو بخش بررسی کرد؛ اول دریای خزر که برنامه ریزی در این عرصه ایجاد خطوط منظم کشتیرانی و بالا بردن سهم دریانوردی ایران در دریای خزر است. از طرفی افزایش تعداد کشتی های کانتینربر ایران در این دریا مبحث دیگری بود که ملاک عمل قرار گرفت تا بتوانیم از این ظرفیت برای حمل تعداد بیشتر محموله های خود استفاده نماییم.
به اعتقاد عضو هیات نمایندگان اتاق ایران مبحث مهم تر از همه در دریای خزر، سرمایه گذاری روی استفاده از کشتی های رو-رو است. او در اینباره تصریح کرد: چون هنوز بحث امنیت سرمایه گذاری روی این بخش شکل نگرفته، نه بخش خصوصی و نه حتی دولت وارد میدان نشده اند، درصورتی که به شدت به این وسیله نیاز داریم. ازاین رو آنچه در سال ۱۴۰۱ باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و خرید کشتی های رو-رو در دریای خزر است.




منبع:

0.0 / 5
584
1401/01/17
22:07:31
تگهای خبر: اقتصاد , امنیت , بازار , بازرگانی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها




محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است - 1396-1404

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی ، زیبایی را به خانه تان بیاورید! با مبل زیبا، دکوراسیونی رویایی خلق کنید!