مسئول اسكان عملیات حج ۱۴۰۱ مطرح كرد؛

اجاره ۴۲ هتل در حج تمتع امسال برای زوار ایرانی در مکه و مدینه

اجاره ۴۲ هتل در حج تمتع امسال برای زوار ایرانی در مکه و مدینه مسئول اسکان عملیات حج 1401 با اعلان اینکه روند اجاره هتل ها امسال ابتدا بصورت وبیناری انجام گرفت اظهار نمود: 42 هتل امسال در مدینه منوره و مکه مکرمه برای زوار ایرانی اجاره شد.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، مرتضی اسدزاده درباره پروسه اجاره مسکن، قراردادها، بهره برداری و.... اظهار داشت: واحد اسکان در عملیات حج به عنوان اولین گروهی هستند که وارد عربستان می شوند؛ برای اینکه باید شرایط لازم را برای اجاره هتل ها مطابق فاکتورهای سازمان حج و زیارت انجام دهند. مسئول واحد اسکان عملیات حج ۱۴۰۱ اضافه کرد: همین طور در زمان اجاره هتل ها با واحدهای دیگر عملیات حج همچون واحد حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، مرکز پزشکی و دیگر دست اندرکاران هماهنگی لازم را داریم. وی با اعلان اینکه در قراردادهای مسکن همه جزییات و نقاط قوت و ضعف هتل ها را در نظر می گیریم، اظهار داشت: باتوجه به اهمیت این حوزه در رضایت مندی حجاج تقریباً تمام واحدهای ستادی با این بخش همکاری دارند و با دقت عمل این اقدام صورت می گیرد. اسدزاده اشاره کرد: بخش دیگری که علاوه بر اسکان حجاج در هتل های مکه و مدینه برعهده واحد اسکان قرار دارد، توزیع خیام و اسکان حجاج در مشاعر مقدسه است؛ مسئولیت پیگیری و گرفتن نقشه های منا و عرفات از شرکت مطوفی حجاج ایران و توزیع بین هتل ها و کاروان ها از مسئولیت های بخش اسکان حج و عمره سازمان است. مسئول اسکان عملیات حج ۱۴۰۱ با اشاره به فعالیت «سامانه اسکان» زوار اظهار نمود: سامانه اسکان سامانه ای است که اطلاعات مورد نیاز درباب هتل ها در آن ذخیره می شود و به صورتی بانک اطلاعاتی ما برای اجاره هتل ها در موسم حج است؛ این سامانه در دسترس ما قرار دارد و بطور قطع در سنوات آتی از آن استفاده می نماییم. وی با اعلان اینکه در موسم حج تمتع امسال به سبب اعلام دیرهنگام کشور میزبان بابت عملیات حج تمتع، نتوانستیم از این سامانه استفاده نمائیم، اشاره کرد: همکاران ما در طول عملیات حج مشغول شناسایی هتل های جدید و تکمیل بانک اطلاعاتیشان هستند. تمام اطلاعاتی که از هتل ها دریافت می نماییم در سامانه جامع اسکان بارگذاری و بروزرسانی می شود. اسدزاده با اعلان اینکه وظیفه مذاکره با مالکین، تکمیل بانک اطلاعاتی، ارزیابی هتل ها از نظر کیفیت، گروه قیمتی و دریافت نقشه از وظایف ستاد اسکان حج است، اظهار داشت: عربستان سامانه نرم افزاری به نام مسار الکترونیکی به وجود آورده که تمام کشورها باید اطلاعات هتل ها را در آن سامانه وارد کنند؛ چونکه هتل ها باید دارای استاندارد باشند و مجوزهای لازم در حوزه های آتش نشانی، سیستم آب و برق را گرفتن کرده باشند تا در این سامانه ثبت شوند. مسئول اسکان عملیات حج ۱۴۰۰ با اعلان اینکه امسال در موسم حج تمتع به سبب کاهش ظرفیت حجاج کشورمان تعداد هتل ها را نیز کاهش دادیم، اظهار داشت: امسال با ۲۹ هتل در مکه مکرمه و ۱۳ هتل در مدینه منوره قرارداد بستیم. وی با اعلان اینکه بیش از نیمی از هزینه های حج به اسکان متعلق می باشد اظهار داشت: ما نیز خدمات هتل ها را به گروههای قیمتی مختلف تقسیم کرده ایم که در مدینه منوره چهار گروه قیمتی و در مکه مکرمه پنج گروه قیمتی در نظر گرفته شده بود. اسدزاده درباب سرانه اسکان در مکه و مدینه اظهار داشت: طبق قوانین تعیین شده در عربستان سعودی سرانه متراژی هر زائر حدود چهار متر مربع تعیین شده است که البته کشورها فقط می توانند از هتل ها یا ساختمان هایی برای اسکان استفاده کنند که دارای مجوز و تاییدیه اسکان حجاج از مبادی رسمی باشد. همین طور برمبنای برنامه ریزی ها سقف جمعیتی در یک اتاق در مکه مکرمه چهار نفر و در مدینه منوره نیز تا پنج نفر بوده است. وی بیان کرد: سرانه اسکان زوار در مشاعر مقدس نیز در منا یک متر و ۵۰ سانتی متر مربع به زوار اختصاص داده شد و در عرفات هم سرانه اسکان هر زائر امسال ۱۶۰ سانتی متر مربع بوده است. اسدزاده همین طور به محدودیت های تامین مسکن در مدینه منوره اشاره نمود و اضافه کرد: به سبب محدودیت های شدید در تامین محل مسکن در مدینه منوره، مدت اقامت در این شهر از پنج لغایت شش روز تعیین شده و تاریخ های ورود و خروج هر ساختمان و هتل نیز از قبل برمبنای اجاره هتل ها تعیین گردیده است. اسدزاده با اشاره به وضعیت اسکان در مدینه منوره اظهار نمود: به سبب عدم ساخت و ساز هتل های جدید در مدینه منوره و محدودیت های موجود در این رابطه، کیفیت هتل های مکه مکرمه بالاتر از مدینه منوره است اما تلاش شده در این شهر نیز از هتل های نزدیک به حرم و در شأن زوار عزیز استفاده گردد. مسئول اسکان عملیات حج ۱۴۰۱ درباره مشکل آسانسور حجاج در هتل ها طی موسم حج اظهار داشت: با توجه به این که رفت و آمدها حجاج بیشتر کاروانی است و همه در زمان های یکسان به حرم مشرف یا به رستوران می روند. در ساعات پیک جمعیتی هتل آسانسورها نمی توانند خدمات لازم را ارایه کنند. البته مدیران مجموعه ها می توانند برنامه ریزی کنند و آسانسورها را زوج و فرد یا مخصوص خانم و آقایان کنند تا ترافیک آن کمتر شود ولی باز بیشتر هتل ها در موسم حج مشکل آسانسور دارند و زوار عزیز نیز باید توجه لازم را داشته باشند. وی همین طور به نظرات مالکان هتل های مدینه و مکه نسبت به حجاج ایرانی اشاره نمود و اضافه کرد: حجاج ما به لحاظ امانتداری، نظافت، خوش اخلاقی و حفظ اموال هتل زبانزد و الگو محسوب می شوند که به همین سبب بسیاری هتل ها تمایل دارند با بخش اسکن حج کشورمان قرارداد ببندند. اسدزاده درباب خدمات هتلی که باید در موسم حج انجام بگیرد اظهار داشت: حداقل خدمات هتل ها تقریباً در حد هتل های سه ستاره است؛ یکی از مزایای خاص ما شارژ نوبه ای یا دوره ای اتاق هاست. آنان می بایست ملحفه، روبالشی، شامپو، صابون و دستمال کاغذی را بصورت برنامه ریزی شده هر پنج روز یک دفعه شارژ کند. همین طور مالکان را متعهد کردیم که بنابه درخواست زائر اقلام مورد نیاز را هر وقت زائری درخواست داشت تامین کنند. اگر مالک در آن تعهدش عمل نکرد، خودمان تامین می نماییم و بعد مالک را جریمه خواهیم کرد. البته برای مجموعه ای با تعداد پرشمار زوار ممکنست که اتفاقات اجتناب ناپذیر و غیرمترقبه ای رخ بدهد اما مالکین متعهد هستند که در کوتاهترین زمان رفع اشکال کنند.

1401/04/24
17:21:25
0.0 / 5
453
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی