طریفی حسینی:

تفاوتی بین دانش آموز استثنایی و عادی قائل نیستیم

تفاوتی بین دانش آموز استثنایی و عادی قائل نیستیم به گزارش مبل زیبا، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: دانش آموزان را با ارزش ترین و گران قیمت ترین سرمایه کشور می دانیم و از این لحاظ تفاوتی بین دانش آموز استثنایی و عادی قائل نیستیم.


به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی،، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلیدی ترین دستگاه و شریک راهبردی خود در آموزش و پرورش استثنایی می دانیم چونکه اهداف، جامعه هدف و مأموریت مشترک داریم و هم اکنون به حدود ۱۰۵ هزار دانش آموز استثنایی در شش گروه معلولیت و حدود ۵۰ هزار دانش آموزی که به نحوی دارای اختلالات می باشند، خدمت رسانی می نماییم که بخش زیادی از دانش آموز استثنایی درحال دریافت خدمات از سازمان بهزیستی کشور هم می باشند. طریفی حسینی اضافه کرد: از آنجاییکه مهارت آموزی و حرفه آموزی اساس و پایه آموزش در دوره متوسطه اول و دوم دانش آموزان با کم توانی ذهنی است تعاملات نزدیکی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور داریم؛ از همین رو با هر دو دستگاه سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای تفاهمنامه های همکاری داریم. ایشان در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان را مهم ترین سرمایه و دارایی و با ارزش ترین و گران قیمت ترین سرمایه کشور می دانیم و از این لحاظ تفاوتی بین دانش آموز استثنایی و عادی قائل نیستیم. وظیفه ما در دولت و آموزش و پرورش اینست که راه را برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان هموار نماییم. طریفی حسینی با اشاره به اینکه در سند تحول گفته شده مدرسه محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است، اظهار داشت: هم اکنون آموزش و پرورش استثنایی در مدار توجه وزارت آموزش و پرورش و ارکان مختلف دولت قرار گرفته است. ما در یک نقطه عطف تاریخی از لحاظ توجه به آموزش و پرورش از جانب ارکان مختلف حاکمیت هستیم. دستگاههای دولتی و مردم نسبت به آموزش و پرورش توجه ویژه ای پیدا کرده اند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: اقدامات بی نظیر این دولت نسبت به آموزش و پرورش شرایطی فراهم نمود تا خدمات موثرتری عرضه شود؛ بعنوان نمونه، سازمان اداری و استخدامی کشور حدود هزار ردیف استخدامی را در اختیار ما قرار داد تا نیروی کار درمانگر و گفتاردرمانگر مورد نیاز مدارس و مراکز استثنایی را جذب نماییم. وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۵۰ نیروی توانبخشی داریم، خاطرنشان کرد: آزمون جذب یکهزار نیرو در مهرماه برگزار می گردد. وی افزود: برای نخستین بار دولت در قانون بودجه کشور منابعی را برای آمد و شد دانش آموزان استثنایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کرد و هیأت وزیران برای نخستین بار در آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان به مبحث دانش آموزان استثنایی و آمد و شد ایمن و مجانی آنها توجه کرده است. وی ضمن اشاره به راه اندازی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی برای خدمت رسانی از دوره پیش دبستان با رویکرد مداخله به هنگام اظهار داشت: حالا مجوز ۸۱۱ مرکز جامع در سطح کشور صادر شده و این مراکز درحال استقرار هستند. او همینطور اظهار داشت: هم اکنون از رشد و توسعه کمی آموزش و پرورش گذر کرده او مبحث کیفیت بخشی و استانداردسازی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی برای دانش آموزان را دنبال می نماییم.

1402/07/02
20:20:16
0.0 / 5
348
تگهای خبر: آزمون , استاندارد , استخدام , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی