پاسخ های حجت الاسلام نواب به دغدغه های زوار ایرانی در مکه

پاسخ های حجت الاسلام نواب به دغدغه های زوار ایرانی در مکه مبل زیبا: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با حضور در جمع زوار ایرانی در مکه، به دغدغه های آنان پاسخ داد.



به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، در این بازدید که سیدعباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت و چند تن از مدیران و مسؤولان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، سرپرست حجاج ایرانی ابتدا به رستوران هتل رفت و برای زوار که درحال صرف غذا بودند حج مقبول آرزو کرد.
سیدحمید رضوی زائر ۵۷ ساله از استان تهران از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست که روحانیون کاروان ها علاوه بر بحث مناسک و اعمال حج، به تبیین فلسفه این موسم معنوی نیز اهتمام داشته باشند که حجت الاسلام والمسلمین نواب بر پیگیری این مساله تاکید کرد.
همچنین، شماری از بانوان زائر همچون نرگس قنبری از تهران، بیان کرد: ما قرار بود که ۸ خردادماه به سرزمین وحی سفر نماییم، اما سفر ما در ۱۱ خرداد انجام شد که آقای سیدعباس حسینی در این زمینه با اشاره به جدول اعزام زوار توضیحاتی ارائه داد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در ادامه این بازدید میدانی، از بخش های مختلف درمانگاه مرکزی هتل بازدید نمود.
حمیدرضا جنیدی در این بازدید با اشاره به این که درمانگاه مذکور پذیرای بیماران ۱۰ هتل محل اسکان زوار ایرانی در دو خیابان «منصور» و «أجیاد» مکه است، اظهار داشت: مراجعات به این مرکز باتوجه به ظرفیت و امکانات آن، بسیار زیاداست، بطوریکه تا ظهر امروز ۱۰۰ زائر به این مرکز مراجعه نموده اند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب از زحمات شبانه روزی پزشکان و پرستاران این درمانگاه تشکر کرد و خطاب به آنها اظهار داشت: «هدف همه خادمان ضیوف الرحمان رسیدگی به وضعیت زوار و خدمت رسانی به آنان است».
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس در لابی هتل پاسخگوی سوالات و دغدغه های زائرانی شد که مراجعه کردند. زائری به نام «محسن علی مددی» به سرپرست حجاج ایرانی پیشنهاد نمود که زوار هر استان در یک هتل مستقر شوند که حجت الاسلام والمسلمین نواب در پاسخ اظهار داشت: این کار قابلیت اجرائی دارد، اما یکی از فلسفه ها و اسرار حج «لتعارفوا» (آشنایی زوار با یکدیگر) است، همانطور که در موسم حج نیز زائرانی از ملیت ها و نژادهای مختلف حضور دارند، یکی از فلسفه های این سفر معنوی همزیستی مسالمت آمیز افراد با یکدیگر است.
فاطمه فروتن از تهران هم پرسشی درباره ی مراسم برائت از مشرکین داشت که حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، حج هم وحدت و هم برائت است. اولویت اصلی ما سلامت زوار است، از ضیوف الرحمان می خواهیم که تنها به انجام اعمال و مناسک خود در نهایت آرامش عمل کنند تا دغدغه ای دراین زمینه نداشته باشند سایر برنامه ها هم در زمان خودش به انجام می رسد.
در ادامه گیتی باقری و رحیم نقوی از زوار استان تهران از سرپرست حجاج ایرانی خواستند که اهتمام بیشتری به طب سنتی در بحث درمان زوار صورت گیرد که سرپرست حجاج ایرانی قول مساعدت و پیگیری دراین زمینه داد.
بهرام قربانی نیز سؤالی درباره ی علت طولانی بودن زمان حج تمتع داشت که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: پروازهای هواپیمایی از ایستگاههای کشورهای مختلف به انجام می رسد، این در حالیست که در عربستان تنها دو فرودگاه جده و مدینه منوره پذیرای زوار هستند و این دو فرودگاه علاوه بر زوار ایرانی، باید پذیرای حجاج ده ها کشور دیگر باشند. بدین جهت اعلام نموده اند کشورهایی که بیش از سی هزار زائر دارند باید زوار خودرا طی ۳۰ روز بیاورند و ۳۰ روز بازگردانند.
در همین راستا، نادعلی کریم پور مدیر مجموعه کاروان های ایرانی در هتل «کدی تاور ۲» شهر مکه، اظهار داشت: در مجموع ۲۶۸۰ زائر از استانهای تهران، البرز، قم، مازندران، لرستان، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی در قالب ۱۸ کاروان در این هتل اقامت دارند که ۱۰ کاروان از استان تهران، ۲ کاروان از استان خوزستان و بقیه کاروان ها از سایر استانهای مذکور هستند و تعداد بانوان زوار ۳۵۰ نفر بیش از آقایان است.

0.0 / 5
224
1403/03/18
01:19:53
تگهای خبر: سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی