موج گرما تا پنج روز دیگر شمال غرب و شرق هند را در بر می گیرد

موج گرما تا پنج روز دیگر شمال غرب و شرق هند را در بر می گیرد به گزارش مبل زیبا، اداره هواشناسی هند روز سه شنبه اعلام نمود که موج گرمای شدید احتمالا در پنج روز آینده شمال غرب و شرق این کشور جنوب آسیا را در بر خواهد گرفت.



به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر به نقل از هندوستان تایمز، اداره هواشناسی هند روز سه شنبه اعلام نمود که موج گرمای شدید احتمالا در پنج روز آینده شمال غرب و شرق این کشور جنوب آسیا را در بر خواهد گرفت.
این سازمان در اطلاعیه ای اعلام نمود که موج گرمای شدید احتمالا در شمال غرب و شرق هند طی پنج روز آینده خواهد بود.
طبق گزارش، ایالت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند شامل بیهار، بنگال غربی اوتار پرادش و جارکند هستند.
اداره هواشناسی هند اعلام نمود که حداکثر دما در روز دوشنبه در محدوده ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتیگراد در خیلی از مناطق اوتار پرادش، دهلی، در بعضی از مناطق شمالی مادیا پرادش، هاریانا، بیهار و گجرات بود.
اداره هواشناسی اعلام نمود: دمای هوا در این مناطق ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال می باشد. روز گذشته بیشترین دمای هوا در پرایاگراج (در شرق اوتار پرادش) با ۴۵.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.
امواج گرمای شدید و طولانی مدت در ماه های آوریل و می هند را درنوردیده است.
وزارت بهداشت هند در اوایل این ماه اعلام نمود که حداقل ۵۶ نفر جان خویش را از دست داده اند و نزدیک به ۲۵۰۰۰ مورد مشکوک به گرمازدگی از مارس تا می در این کشور ثبت شده است.
با این حال، رسانه های محلی به نقل از مقامات گزارش دادند که این ارقام امکان دارد کمتر از حد واقعی باشد.
امسال دمای هوا در هند رکورد زده است. خیلی از مناطق کشور موج گرمای بی امان را برای بیشتر از دو هفته تجربه کردند، به صورتی که حداکثر دما به صورت ناگهانی بالای ۴۵ درجه سانتیگراد و حتی در بعضی مناطق به بیشتر از ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرد.
اداره هواشناسی قبلاً به مردم سفارش کرده است از قرار گرفتن در معرض گرما اجتناب کنند و در مکانهای خنک بمانند. همینطور از مردم خواسته است با نوشیدن آب کافی- حتی اگر احساس تشنگی نمی کنند– آب بدن خویش را حفظ کنند.


منبع:

0.0 / 5
136
1403/03/22
11:30:33
تگهای خبر: سازمان , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی