معاون وزیر علوم خبر داد

رونمایی از ۸۸ فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش

رونمایی از ۸۸ فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش به گزارش مبل زیبا معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب ۸۸ طرح از میان ۲۶۰۰ فناوری برای رونمایی در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار اطلاع داد و اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۶ طرح از جانب شرکتهای خصوصی، ۵۴۰ طرح از جانب پارک ها و ۳۸۶ طرح از جانب مراکز رشد عرضه شده است.


به گزارش مبل زیبا به نقل از ایسنا، دکتر عبدالحسین رحیمی در نشست خبری امروز برگزاری نمایشگاه های هفته پژوهش و فناوری را فعالیت مستمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری دانست و اضافه کرد: در این هفته ما کامیابی ها و توفیقات خویش را در حوزه های پژوهش، فناوری و نوآوری مورد ارزیابی قرار می دهیم و در صورت وجود ضعف آنرا برای سالهای بعد مرتفع خواهیم کرد.
وی با تکیه بر اینکه بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در وضعیت حاد کرونایی شروع به کار کرده است، اظهار نمود: ما تصمیم بر برگزاری حضوری این نمایشگاه را داشتیم، ولی به علت شدت یافتن این بیماری تصمیم گرفتیم که به صورت مجازی مبادرت به برگزاری این دوره از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه نماییم.
رحیمی با تکیه بر اینکه در این دوره تلاش شد که از رونق این هفته به علت مجازی بودن آن کاسته نشود، خاطرنشان کرد: در سامانه ای که برای هفته پژوهش و فناوری پیاده سازی شده است، ۲۶۰۰ فناوری در آن بارگذاری شد که بعد از داوری های اولیه ۱۴۰۰ طرح شایسته ارزیابی های دقیق تر شدند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: بعد از ارزیابی ها در مرحله دوم از میان ۱۴۰۰ طرح، ۸۸ طرح برای رونمایی انتخاب شدند.
به گفته وی، در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۶۹ دانشگاه، ۳۵ پارک علم و فناوری، ۱۸ پژوهشگاه، ۱۵ مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاههای اجرایی حضور دارند.
وی افزود: در بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۱۲۶ طرح از جانب شرکتهای خصوصی، ۱۲۸۷ طرح از جانب دانشگاه ها، ۵۴۰ طرح از جانب پارک های علم و فناوری، ۳۸۶ طرح از جانب مراکز رشد و ۲۴۸ طرح از جانب پژوهشگاه ها عرضه شده است.
رحیمی افزود: بیشترین طرح های ارسال شده به این دوره از نمایشگاه، استان تهران با ۶۱۲ طرح و بعد از آن استان مازندران با ۲۲۲ طرح و استان گیلان با ۲۱۴ طرح قرار دارند. استان های اصفهان، اردبیل، گلستان و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم شناسایی و شناساندن نخبگان و پژوهشگرانی که بیشترین اثرگذاری را در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت داشته اند را از برنامه های جدید بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نام برد و تصریح کرد: علاوه بر آن ما در هفته پژوهش و فناوری سالجاری بیشترین توجه را به حوزه علوم انسانی داشتیم و برنامه های گوناگونی از پنجشنبه هفته گذشته تا پنجشنبه هفته جاری برگزار می گردد.
به گفته وی این نمایشگاه از روز ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه به صورت مجازی برگزار می شود.



5.0 / 5
918
1399/09/24
14:49:32
تگهای خبر: بازار , دستگاه , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی